הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר

חודש ליריית הזינוק של מרתון ווינר ירושלים וכבר עכשיו ניתן להכריז עליו כאירוע הספורט הבינלאומי הגדול והמשמעותי ביותר שנערך בישראל.

מספר שיא של כ- 17,000 רצים  מ-52 מדינות שונות בעולם ישתתפו במרתון, כאשר כ- 1,600 רצים מרחבי העולם יגיעו במיוחד להתחרות במרתון ירושלים שנבחר לאחד מ- 10 מרוצי האביב הטובים והמומלצים בעולם ע"י מגזין הריצה הבריטי Women's Running Magaizine. מדובר במספר חסר תקדים והגבוה ביותר אי פעם בארץ של רצים מחו"ל.

17,000 הרצים יתחרו במקצי המרתון המלא (42 ק"מ), חצי המרתון (21 ק"מ), 10 ק"מ, מרוץ עממי ומרוץ קהילות.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אשר ירוץ בעצמו במרתון אמר כי "כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצר נשימה ומלאי השראה אוויר צלול ומסלול אתגרי".

"מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו-יורק, ברלין, לונדון ופריז המקיימות מרתון בינלאומי. למרתון תרומה עצומה לתיירות, לכלכלה והוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים. יחד עם אלפי הרצים מרחבי העולם והארץ ירוצו השנה גם חיילי צה"ל ומספר שיא של עמותות המקדמות מטרות חברתיות, אני מזמין את כולם לקחת חלק בחגיגות המרתון וליהנות מחוויה ספורטיבית-תרבותית בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של ירושלים".

בשל מיקומו הייחודי, המסלול המאתגר ונופיו עוצרי הנשימה מרתון ירושלים מושך אליו המוני רצים מכל קצוות העולם וממגוון מדינות. ביחד עם אלפי הישראלים שישתתפו במרתון, ירוצו רצים מכל רחבי אירופה, אמריקה הצפונית והדרומית, אפריקה והמזרח הרחוק.

קבוצות הרצים הגדולות ביותר יגיעו מארה"ב, גרמניה, אנגליה, וצרפת, בעוד שהשנה ניכרת עלייה משמעותית של רצים ממדינות מעצמה של מרתונים בהם: ברזיל, דרום אפריקה, ויפן. מדינות נוספות עם נציגויות משמעותיות הינן פולין, רוסיה והולנד. כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים מפנמה, טרינידד וקוסטה ריקה.

המרתון צפוי להביא ל-7,500 לינות בעיר, הכוללות את לינות הרצים ומלוויהם, והכנסות של כ-6.5 מיליון שקלים לתיירות בעיר הכוללות לינה, מסעדות, מוסדות תרבות, תחבורה ועוד.

השנה הושקעו למעלה ממיליון שקלים בפרסום ושיווק במגזיני ריצה מקצועיים בחו"ל ושיווק ממוקד בקהלי היעד. הפעילות כולל קידום ממומן של המרתון ברשתות החברתיות בארץ ובחו"ל.

כ-70 עיתונאים זרים מ-11 מדינות שונות יגיעו לסקרן המרתון, בהם צוותי טלוויזיה מקוריאה, רוסיה, קנדה, דנמרק, ארה"ב וברזיל. משלחת העיתונאים הגדולה השנה מעידה על התעניינות בינלאומית רחבה יותר. שווי הפרסום כתוצאה מהסיקור התקשורתי של העיתונאים הזרים מוערך במיליוני דולרים.

כמו כן, למעלה מ-5035 רצים מעמותות שונות ישתתפו במרתון מדובר במספר שיא של רצים- כל אחד למען העמותה אותה הוא מייצג, דבר שהופך את מרתון ווינר ירושלים למרוץ החברתי ביותר בישראל.