חיילי צה"ל בכפר נבי צאלח סמוך לנווה צוף
חיילי צה"ל בכפר נבי צאלח סמוך לנווה צוףAFP

שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל, חשף לפני כחודשיים חוליית טרור מארגון הפתח המזוהה עם אבו מאזן, שביצעה את פיגוע הירי בכניסה לישוב חלמיש (נווה צוף) שבחבל בנימין. כך הותר אחר הצהריים לפרסום.

במסגרת הפיגוע נורו כ-30 כדורים מתוך רכב נוסע לעבר אזרחית ישראלית, שעמדה סמוך לשער הכניסה ליישוב. הישראלית לא נפגעה.

ימים ספורים לאחר הפיגוע נעצרו המפגעים, תושבי בית רימא שבאזור רמאללה:

· פראס מוחמד זהיר אסנאף בן 30, שהיה בעבר כלוא בישראל על-רקע פעילות בתנזים, שיזם, תכנן וביצע את הירי.

· עזיז ואאל שפיק ארחימי, בן 23 שהצטרף לאסנאף ביום הפיגוע במטרה לצלמו.

מחקירתם בשירות הביטחון הכללי עולה כי במהלך מבצע "עמוד ענן" הציע אסנאף לארחימי לבצע פיגוע ירי לעבר כלי רכב ישראליים באזור, כאשר תפקידו של ארחימי היה לצלם את הפיגוע, בעוד אסנאף ישכור רכב ויבצע את הירי בפועל. ארחימי הסכים, אך הפיגוע נדחה נוכח החלת הפסקת האש.

ביום הפיגוע, ה-13 בדצמבר, אסף אסנאף את ארחימי, ברכב מסוג יונדאי, ששכר מחברת השכרה באזור רמאללה, והם יצאו לכיוון חלמיש, כאשר אסנאף מחזיק ברשותו נשק מסוג קרל גוסטב.

השניים הגיעו לכיכר חלמיש, כאשר ארחימי מסתתר במושב האחורי. אסנאף ביצע את הירי והשניים שבו לכפרם. בני משפחתו של אסנאף סייעו, לאחר הפיגוע, בהסתרת הנשק, ואף אספו את התרמילים שנותרו ברכב.

ביום 20.1.13 הוגש כנגד אברהים אסנאף, אחיו של פראס, כתב אישום לביהמ"ש הצבאי ביהודה המייחס לו עבירות של החזקת נשק (כלי הנשק אשר שימש לביצוע הפיגוע) ועבירה של שותפות לאחר מעשה (בגין כך שסייע לפראס להסתיר את הנשק עימו בוצע הפיגוע).

ביום 21.1.13, הוגשו לביהמ"ש הצבאי ביהודה כתבי אישום נוספים כנגד פראס אסנאף ועזיז ארחימה  המייחסים להם עבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה.