טיבי משבח את השהידים
טיבי משבח את השהידיםPMW

אליהו ניסים, איש תנועת 'עוצמה לישראל', ממשיך במאבקו המשפטי נגד התבטאויותיו של חבר הכנסת, אחמד טיבי, אותן הוא רואה כהסתה לשמה נגד המדינה ומוסדותיה.

ניסים מזכיר כי באחרונה הגיש שתי תלונות במשטרה נגד חבר הכנסת טיבי בגין הסתה לטרור ואלימות וביזוי סמלי המדינה. זאת לאחר שאמר דברי שבח והלל לטרוריסטים במהלך עימות פוליטי באוניברסיטת בר אילן ולאחר מכן העלה לדף הפייסבוק שלו ציור בו נראית דמותו מעל הכיתוב "אללהוא אכבר עליכום" ותחתיה ציורי כלבים המצוירים מסמל ודגל מדינת ישראל- מגן דוד. "מהמשטרה נמסר לי היום כי חלה התקדמות מסוימת בחקירה ואני ממתין להמשך ההתפתחויות", הוא מספר.

ניסים ששם לו למטרה מעקב אחר התבטאויותיו של טיבי מוסיף ואומר: "כנראה שלאחמד טיבי וחברי מפלגתו רע"מ-תע"ל לא ברור עדיין שהם חיים במדינת ישראל, מדינת היהודים שהוקמה על בסיס חזון הציונות במטרה להקים בית לעם היהודי בארץ ישראל. בכרזת הבחירות הרשמית של מפלגתו, כרזה שפורסמה בעשרות ישובים וכפרים, מופיע בערבית כיתוב שפירושו הוא "הקול הערבי שלך יביא לסוף הציונות". גם באתר הרשמי שלו מופיעה תמונה בה נראית הכרזה מאחוריו כשהוא נושא דברים לקהל באירוע שהתקיים לקראת הבחירות בכפר ג'ת". גם בכך מוצא ניסים הסתה ברורה נגד המדינה, מוסדותיה ועקרונותיה.

על פעילותו הנמרצת בעקבות מעשיו והתנהלותו של חבר הכנסת טיבי מסביר ניסים ואומר: "בשנת תשנ"ו (1996) אמר טיבי בקשר ליחסיו עם מנהיג הטרור הרצחני יאסר עראפת "כל המהלכים שלי מבוצעים בהנחיותיו. אני מאמין שיש לו אמון בי ואני מקווה שאני מצדיק אותו". נראה כי אחמד טיבי ממשיך להצדיק את האמון שנתן בו הארכי מחבל, ואינו מפסיק לרגע להסית ולהתסיס את אזרחי ישראל הערבים כנגד מדינת ישראל ואזרחיה היהודים".

"על מדינת ישראל לשאול את עצמה איך ייתכן שהיא מאפשרת לאדם השולל בפומבי את קיומה כמדינה יהודית ומבזה באופן שיטתי את סמליה בצורה בוטה וגסה, מעודד טרור ומסית לאלימות, להמשיך ולכהן כחבר בכנסת ישראל. קריאות דומות לזו שמופיעה בכתובת הכרזה נשמעות השכם והערב מפיהם של מנהיג החיזבאללה נסראללה ונשיא איראן אחמדיניג'אד, האם גם אחד מהם היה יכול, תיאורטית, לכהן בכנסת?", תוהה ניסים.

בדבריו הוא מזכיר גם את ה"נזיפה חמורה" שננזף טיבי בעקבות נאום שנשא ובו הלל ושיבח "שאהידים" בכנס לכבוד "יום השאהיד" שנערך ע"י הפת"ח ברמאללה. אז אמר טיבי: "בהיסטוריה של העמים ובמאבקיהם השהיד הוא שיא התפארת. השהיד הוא סמל המולדת. ברכות לאלפי השהידים במולדת ובנכר וברכות לשהידים שלנו ולשלכם בקו הירוק. הכובש רצה שיכנו אותם מחבלים, אולם אנחנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלו שמתו למען המולדת".

ניסים מזכיר כי טיבי ניסה לטעון אז כי קיימת בורות לגבי המושג "שאהיד" אך ועדת האתיקה של הכנסת קבעה ש"המשמעות שניתן לייחס לדבריו של טיבי באופן המקובל שלהם ובהקשר שבו נאמרו היא של אהדה למעשי טרור ואלימות נגד מדינת ישראל, חייליה ואזרחיה".  בהמשך נכתב כי "כפי שניתן להבין את פשוטם של הדברים על ידי מרבית אזרחי המדינה, יש במקרה זה תמיכה של חבר כנסת באנשים שנהרגו בעת שהרגו אחרים בפיגוע טרור".

הוועדה אף התייחסה לתירוץ שסיפק טיבי לדבריו והבהירה לו כי "הוועדה אף החליטה להסב את תשומת לבו של חבר הכנסת טיבי לכך שלא תקבל בעתיד כהצדקה להתבטאויות קשות ואלימות, טענה של חוסר הבנה וכפל לשון".

ניסים אינו מקבל את ההתנהלות המעודנת מדי לטעמו של מערכת אכיפת החוק מול טיבי והתבטאויותיו. "כאזרח ישראל אני לא מוכן להשלים עם העובדה שמשכורתו של טיבי ותעמולת הבחירות האנטי ישראלית שלו משולמת בין השאר באמצעות כספי המיסים שאני משלם. פניתי למשטרת ישראל והוספתי את הממצאים האחרונים לתיק החקירה תוך שהדגשתי כי העובדה שטיבי נושא את מסר ההסתה והשטנה הזה בפני קהל מעצימה את חומרת הדברים".

"שלילת הלגיטימיות של מדינת היהודים אינה דבר של מה בכך ואין מקום להתייחס לדבריו של טיבי בביטול ובהתעלמות. עזמי בשארה, לשעבר חברו של טיבי למפלגה, התבטא בצורה כזו במשך שנים ובסופו של דבר, ניסיונותיו לפגוע בישראל עברו לפסים מעשיים עם חבירתו לחיזבאללה בעת המלחמה האחרונה בלבנון. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה, למפכ"ל המשטרה ולפרקליטות המדינה - עשו סוף לשערורייה המתמשכת הזאת. אחמד טיבי הוכיח כי "הנזיפות החמורות" לא עושות עליו כל רושם. העמידו את טיבי לדין על כל אותם פשעים שביצע ב- 14 שנים האחרונות".

עוד מספר ניסים על כוונותיו המיידיות באשר לחבר הכנסת טיבי: "מייד עם השבעת חברי הכנסת ה- 19 אני מתכוון לפנות אליהם בכתב בבקשה לקדם חקיקה ברורה בנושא. במכתבי אציין כי המשך ההתעלמות מאמירות ומעשים חמורים כמו אלה יביאו להמשכיות ואף להחרפת המגמה הקיימת בשני העשורים האחרונים בה נראים חברי כנסת מעודדים ומסיתים לטרור ואלימות ולוקחים חלק פעיל, בצורות שונות, במאמצים של אויבנו להביא להשמדת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".