לימוד תורה - חלק מתקציב המדינה

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, השתתף היום (שני) בכנס למנהלי המוסדות הדתיים המתקיים ביוזמת משרד יחסי הציבור 'אשחר ויתקין'.

בפתח דבריו התייחס בנט לעשייה של הבית היהודי למען כלל עם ישראל ולא רק לציונות הדתית. הוא ציין כי מאז שהסתיימו הבחירות בהן זכתה המפלגה ל-12 מנדטים, עסוקים חברי הבית היהודי בלימוד מעמיק של הנושאים, שלטענתו, חשובים להם וקרובים לליבם: חינוך, כלכלה וביטחון.

"המבחן הגדול של הבית היהודי בהסתכלות של עשור קדימה הוא, האם מספר המנדטים הוא חד פעמי או שאנחנו בתחילת הדרך", אמר בנט.

"עלינו להילחם עבור כל עם ישראל ולהכניס את עצמנו לנעלים של ראש הממשלה", הדגיש יו"ר הבית היהודי, "לדעת להילחם על מחירי הדיור כמו שאנחנו נלחמים על שטחי ארץ ישראל".

"אין ספק שהכל נגזר מלימוד התורה", הדגיש בנט, "אך אסור שלימוד התורה יהיה מתוקצב בהסכם קואליציוני אלא בתקציב מדינת ישראל ומדינת ישראל צריכה להחליט האם לימוד התורה חשוב לה או לא - אם הוא חשוב מדינת ישראל חייבת להכניס בבסיס התקציב את תקציב הישיבות".

בנט הוסיף כי "הגיע הזמן לפרוע את השטר ואנחנו בהחלט מתכוונים לפרוע אותו. לפני מספר ימים חשבו שנהיה גלגל חמישי או שישי והתמונה השתנתה. אנחנו מתכוונים להיכנס לממשלה כגורם בעל השפעה מרכזי".

"אני אומר בצורה הכי ברורה: נדאג לעולם התורה - לא רק של הציונות הדתית, אלא לעולם התורה בכלל. לא ניתן ידינו לפגוע בעולם התורה".

יו"ר הבית היהודי הבהיר כי שלושה דברים מנחים אותו במשא ומתן הקואליציוני:

א. לימוד תורה הוא אינטרס לאומי של מדינת ישראל ולא של החרדים.

ב. החרדים הם אחינו ולא אויב.

ג. המצב הנוכחי לא יכול להימשך ומי שלומד תורה ימשיך ללמוד ומי שלא לומד תורה ישרת וישתלב בחברה הישראלית.

"כל כך הרבה שנים הייתה לנו תפיסה או הרגשה כי אנשי הציונות הדתית נחותים ופחות טובים מהחרדים ופשוט לא עוד. לא עוד, אנחנו לא פשרה. הציונות הדתית היא דרך הזהב, דרך המלך".