עוד חודש למרתון ירושלים ועוד עשרה ימים בלבד לסגירת ההרשמה ובעמותת 'זכרון מנחם', המעניקה סיוע ותמיכה לילדים ונוער חולה סרטן ולבני משפחותיהם, ההכנות לקראת המירוץ בעיצומן.

העמותה קוראת לכל מי שמתכוון לרוץ במרתון ירושלים, ולכל מי שהיה צריך סיבה טובה לצאת מהבית ולהשתתף במירוץ - לרוץ איתה ועם הילדים החולים באחד מארבעת המקצים: מרתון מלא, חצי מרתון, 10 ק"מ או 800 מטרים במקצה המשפחות הסמלי.

המרתון יתקיים ב-1 במרץ, 2013, י"ט אדר תשע"ג.

מי שלא יוכל לרוץ עם חבריו הוא אמיתי מוזס, 18, מרמת בית שמש.

אמיתי חלה לפני כשנתיים בלוקמיה. הוא עבר השתלת מח עצם, החלים וכעבור חצי שנה חזר ללמוד בישיבה התיכונית במצפה יריחו ואף השתתף במרתון ירושלים בשנה שעברה ביחד עם משפחתו במקצה הריצה בן ה- 10 ק"מ.

אבל השנה אמיתי לא יוכל לשוב ולרוץ בעקבות חזרת המחלה, הפעם בצורת תאים סרטניים בראשו, דבר המקשה עליו ללכת ישר או לעמוד יציב.

בני משפחתו של אמיתי, חבריו והמתנדבים ב'זכרון מנחם' מתכוונים להקדיש את הריצה השנה למענו.

גם אמיתי עצמו קורא לכל מי שמתכוון לרוץ במרתון לעשות את זה בחולצה הירוקה של 'זכרון מנחם':

ההרשמה למרתון (מסלול מלא, חצי ו-10 ק"מ) דרך העמותה כרוכה באותן עלויות בדיוק שכרוכה ההרשמה למרתון דרך עיריית ירושלים, והיא נעשית דרך אתר האינטרנט של 'זכרון מנחם'. כמו כן, נקודות הזינוק, השעות, המסלולים וערכות הריצה שמקבלים המשתתפים - זהים לאלו שעיריית ירושלים מציעה, אלא שלריצה עם 'זכרון מנחם' ערך מוסף והוא הבעת התמיכה המורלית בצעירים החולים.  

גם מי שאינו מתכוון לרוץ באחד המסלולים הארוכים אבל רוצה להביע את תמיכתו בצעירים יכול להירשם למקצה המשפחות, מסלול בן 800 מטרים, בעלות של 25 ש"ח בלבד (עבור חולצת דריי-פיט) שבו ישתתפו בעיקר הצעירים החולים, בני משפחותיהם, חבריהם ומתנדבי העמותה שילבשו את החולצה הירוקה ויראו לצעירים שההתמודדות עם מחלת הסרטן הינה מאבק משותף.

 לוחמי מג"ב, תלמידי תיכונים בירושלים וחברים במועדוני ריצה בכל רחבי הארץ מתכננים לקחת חלק במרתון השנה דרך 'זכרון מנחם' ולהביע את תמיכתם בילדים החולים.