עשור לישיבת כרמיאל
עשור לישיבת כרמיאלטל נודלמן

מאות חגגו אמש (שני) עשור להקמת ישיבת ההסדר בכרמיאל ולפעילות הגרעין התורני "אורות כרמיאל" בעיר.

האירוע התקיים במעמד הרב הראשי לישראל - הרב יונה מצגר, הרב הצבאי הראשי לשעבר - הרב אביחי רונצקי, ראש העיר כרמיאל – עדי אלדר, ראש ישיבת ההסדר כרמיאל – הרב יעקב ידיד, תלמידי הישיבה, בוגרים ורבנים ואנשי ציבור נוספים.

במהלך הערב חולקו תעודות הוקרה של "יקיר אורות כרמיאל" לרב יצחק כהן – ממקימי הגרעין בכרמיאל, הרב אלישע וישליצקי מקרן קהילות, עו"ד יעקב סופר – סגן ראש העיר ומי שיזם את הקמת הגרעין והישיבה וד"ר מייקל בנד המפעיל פרויקט התנדבותי בגרעין.

הרב הראשי לישראל, הרב מצגר, אמר "אני ממש מתפעל מהפעילות היפה של הישיבה והגרעין התורני. יישר כוחכם לכל אלה שמחזקים ומעודדים את הישיבה. עשר שנים זה חשבון נפש, זה כבר לא שנה וגם לא שנתיים זה לפחות שלוש פעמים חזקה ועוד. שמחתי שלפחות 20 משפחות קנו דירות בכרמיאל הדבר מעיד על אזרחות נאמנה ועל חיזוק תחושת השייכות לעיר".

ראש ישיבת ההסדר כרמיאל וראש הגרעין התורני, הרב יעקב ידיד, אמר "אני נרגש מאד לעמוד כאן בפניכם, עשר שנים עברו, עשר שנים של תורה ושל עשיה ללא הפסקה, איתכם ובזכותכם תודה רבה שבאתם להיות יחד איתנו בערב המיוחד והמרומם הזה, תודה על השותפות והחברות, תודה על הביחד של כולנו".

"הערב הזה נועד לעירנו לכרמיאל, לאנשי העיר, לישיבה והעשיה שבעיר, לכבודה ולתנופתה של תורה. פנינו מכאן לעשורים הבאים עלינו לטובה, להמשיך אור תורת חיים, ואור אמונה וחסד,ולהגביר את הלימוד והעשייה יחד איתכם, ובזכותכם".

ראש העיר, מר עדי אלדר, אמר "כשנשאלתי מה אני חושב על פתיחת ישיבה בכרמיאל, אני חושב שלא היססתי לרגע ואמרתי 'ברוכים הבאים'. יישוב ארץ ישראל הוא בעיני מצווה ראשונה במעלה. אני שמח שגרעין כמו שלכם, שמשלב תורה ושירות צבאי, אין דבר יותר יפה מזה בעיני". לסיכום ציין ראש העיר: "אני מאוד מקווה שבקרוב נניח אבן פינה ונעשה מסע התרמה ונבנה ישיבה מכובדת".

בסופו של הערב עלו על הבמה ילדי הגרעין התורני בכרמיאל וביצעו שיר שנכתב במיוחד לאירוע העשור. את השיר כתבה עידית ידיד, אשתו של הרב יעקב ידיד, ראש הישיבה.