מודעת הקמפיין של דנון נגד זועבי
מודעת הקמפיין של דנון נגד זועבילשכת דנון

אתמול (שלישי) בשעה 16:00 הגיש ח"כ דנון בפני מזכירות הכנסת את הצעת החוק הראשונה בכנסת ה-19, 'חוק זועבי'.

על פי "חוק זועבי" שהגיש דנון החלטת ועדת הבחירות המרכזית כי מועמד או רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות, טעונה אישור של שני שליש מחברי הוועדה. כמו כן, החלטת הוועדה ניתנת לערעור לבית המשפט העליון, על ידי המועמד או רשימת המועמדים שנפסלה, תוך 30 יום.

לבסוף קובעת הצעת החוק של דנון, כי החלטת בית המשפט העליון בערעור לפסול את החלטת ועדת הבחירות המרכזית, תינתן רק כאשר פעלה הוועדה בחוסר סבירות קיצוני ומטעמים מיוחדים שינומקו.

היום, כחודש לאחר החלטת בית המשפט לאפשר לחנין זועבי להתמודד ולהיבחר לכנסת ה-19, אומר ח"כ דנון: "בית המשפט החליט לגבות את מחבלת המרמרה ולאפשר לה להיבחר מחדש גם לכנסת ה-19. על המחנה הדמוקרטי השפוי מוטלת האחריות לתקן את חוק יסוד: הכנסת, ולוודא שח"כ הבוחר לתמוך בארגוני הטרור ולהסית נגד מדינת ישראל לא יוכל להיבחר בשנית. דמוקרטיה וחופש הביטוי הם ערך עליון, אך יש לפעול בנחישות נגד אלו המנסים לנצל זאת לפגוע במדינת ישראל. כיוון שכך ניסחתי את הצעת החוק אשר עתידה למנוע עוול שכזה בעתיד - חוק זועבי'".

עוד אמר ח"כ דנון כי: "תיקון זה יביא לחיזוק המשטר הדמוקרטי ואיזון בין הבאים לפגוע בו ולשלול את קיומו, לבין שמירה על הזכות לבחור ולהיבחר. לא יעלה על הדעת שזועבי וחבריה ברחו מהמליאה בזמן שירת התקווה כאשר רק דקות ספורות קודם לכן נשבעו לכנסת ישראל".