יש כאן אוצר. גלבוע
יש כאן אוצר. גלבועמכון לב

מנכ"ל ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים- מכון לב, (אל"מ במיל') שי גלבוע, שיגר הבוקר (רביעי) מכתב לראשי המפלגות בכנסת וקרא להם לתקן את חוק "העדפה מתקנת" ולהוסיף גם את המגזר החרדי.

במכתב ציין גלבוע כי נושא זה נמצא בקונצנזוס הישראלי אך לא זוכה לתהודה הנכונה מצד נבחרי הציבור למרות חשיבותו המכרעת בהקלת הנטל הכלכלי המונח על כתפיו של מעמד הביניים בישראל והציבור כולו.

בפנייתו לראשי המפלגות הסביר גלבוע כי הסגל במכון לב, נוכח לדעת כי חרדים רבים, מעוניינים בכל מאודם ללמוד ולרכוש השכלה גבוהה במקצועות הטכנולוגיים ומוכנים לעבוד קשה מאוד לשם כך.

גלבוע מציין במכתבו כי במכון לב על כל שלוחותיו, לומדים למעלה מ-1500 סטודנטים וסטודנטיות מהמגזר החרדי הרוכשים תארים אקדמאיים מוכרים במקצועות ההנדסה, הניהול ומדעי הבריאות. יחודו של מוסד אקדמי זה הוא, שהלימודים מתקיימים בו תוך הפרדה בין גברים ונשים ושמירה על התנאים הסביבתיים והלימודיים ההכרחיים עבורם.

גלבוע כותב: "אני קורא לכם, ולכל נבחרי הציבור שלבו ידיים ו"הרימו את הכפפה" של בניית המתאר שיביא לשילובם במשק הישראלי ולהכניסם לחוק "העדפה מתקנת".  הדבר יביא להקטנת העוני, גידול בתוצר הלאומי, הקטנת ההוצאה על קצבאות והגדלת ההכנסות ממיסים".

עוד הוסיף גלבוע: "לא צריך לשוט עד למעמקי הים התיכון למצוא אוצר במעמקי האדמה, יש אוצר כאן איתנו".