מרים פרץ
מרים פרץפלאש 90

בית המשפט הצבאי הרשיע ערבי כבן 30, תושב הכפר בידו הסמוך לירושלים, בפריצה לביתה של מרים פרץ בישוב גבעת זאב.

הנאשם נתפס בעקבות שאריות D.N.A אשר נתפסו בזירת האירוע. בית המשפט קבע, כי התביעה הוכיחה מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם ביצע את המיוחס לו, והרשיע אותו. דינו של הפורץ יגזר בהמשך.

נזכיר כי הפרשה החלה לאחר שמרים פרץ, אשר שכלה את שני בניה, אוריאל ואלירז, במהלך שירותם הצבאי, גילתה כמה ימים לאחר יום הזיכרון אשתקד כי אלמוני פרץ לדירתה ביישוב גבעת זאב וגנב ממנו תכשיטים ומזומנים.

הפורצים לקחו עמם מזכרות אישיות משני הבנים והבעל, וכן תכשיטים וכסף.

עיניה של מרים חשכו, לאחר שהבחינה כי המזכרות היקרות והיחידות שנותרו לה מבניה - נעלמו מביתה. "את כל העבר שלי גנבו, כל המזכרות שקשורות באוריאל ואלירז, שרשראות מגן דוד שסבתא שלהם קנתה להם לבר מצווה, דברים שמסמלים כל כך הרבה", זעקה פרץ.

הפורצים שככל הנראה הבחינו בנרות הנשמה ובתמונות הלוחמים שנפלו, לא חשו חמלה, ואף דרכו על תמונותיו של בעלה אליעזר ז"ל, ולקחו תיק שלו שמרים מעולם לא העזה לפתוח. "רמסו לי את כל הזיכרונות, ואף גנבו כסף שהיה מיועד להנצחת הבנים", אמרה מרים והוסיפה: "כשאתה רואה שתי תמונות של לוחמים, זה לא גורם להם לרגע להיות אדם?".

"מה אתם חושבים? שזה מה שיזיז לי? אני יודעת מה הדבר החשוב ביותר - החיים. לכן אני מודה על מה שיש לי, ומודה על כך שאף אחד מילדיי לא היה בבית באותו הזמן, ולא נפגע", אמרה מרים.