בית"ר ירושלים
בית"ר ירושליםצילום: פלאש 90

המועצה להסדר ההימורים בספורט תעביר לקבוצת בית"ר ירושלים סכום של כ-200 אלף שקל, כדי לסייע לה בפעילות נגד גילויי האלימות והגזענות, שפרצו לאחרונה בקרב קבוצה מסוימת של אוהדי בית"ר על רקע צירופם של שני שחקנים צ'צ'נים מוסלמים.

הסכום יועבר  לבקשת שרת החינוך והתרבות לימור לבנת. במקביל נענה השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ לבקשת שרת הספורט והתחייב להנחות את המשטרה להקל באופן משמעותי על הקבוצה בהוצאות השיטור והאבטחה במשחק הטעון ביום ראשון מול בני סכנין ובמשחקים הבאים שבהם תידרש היערכות מיוחדת.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת שוחחה עם איציק קורנפיין יו"ר מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ועדכנה אותו על מספר פעולות שגיבשה בימים האחרונים על מנת לסייע למועדון במאבקה נגד גילויי הגזענות הקשים והמכוערים שמפגינה לאחרונה קבוצה מקרב אוהדיה. השרה לבנת הודיעה כי לבקשתה תעביר המועצה להסדר ההימורים בספורט תקציב מיוחד בסך כ-200 אלף שקל לבית"ר ירושלים לטובת פעילותה למיגור התופעה.

במקביל שוחחה השרה לבנת עם השר לביטחון פנים ושמעה ממנו על ההיערכות המיוחדת של כוחות המשטרה במשחק כדי להבטיח את הסדר הציבורי. השר לביטחון פנים נעתר לבקשת השרה להנחות את המשטרה להקל באופן משמעותי בהוצאות השיטור והאבטחה שהקבוצה תחויב בהן בגין המשחק מול סכנין והמשחקים הבאים שבהם תידרש היערכויות מיוחדות ופריסת כוחות גדולים של שיטור במגרש.

בהתאם לסיכום בין השרים, הודיע לפני זמן קצר מפקד משטרת ירושלים לקורנפיין כי המשטרה תקל באופן משמעותי על המועדון בחיובו על הוצאות כוחות השיטור הגדולים הצפויים לקחת חלק ביום ראשון באבטחת המשחק.