דגים
דגיםרויטרס

משאית ובה דגים שפג תקפם התגלתה היום (ראשון) בתחנת בדיקות המשנה של השירותים הווטרינריים בגוש דן.

על משלוח הדגים המצוננים, שיועדו למאכל תוך שבוע, הודבקו מדבקות על ידי היבואן ובהן תאריך תפוגה חדש, בניגוד לחוק ותוך סיכון להרעלת מזון חריפה והמונית.

כחלק מהפעילות היומית והשגרתית שמבצעים הרופאים הווטרינרים של ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות, נערכה בתחנת הבדיקות של גוש דן בדיקה טרם שיווק למוצרי דגים מצוננים המיועדים לשיווק לחנויות דגים.

בדיקת הדגים והסימון שהוצמד לארגזי ההובלה שלהם הראתה מעל לכל ספק סביר כי המדובר בדגים שהתאריך האחרון לשיווקם פג אך הוארך שלא כדין ע"י היצרן ששיווק את הדגים- ר. ישראל הדייג שיווק דגים בע"מ.

בעקבות הגילוי, התעורר חשדם של הרופאים הווטרינרים בתחנת הבדיקה ואכן, בבדיקה רחבה שביצעו נציגי משרד הבריאות במחסני היבואן, בעקבות פניית השירותים הווטרינריים הרשותיים, התגלה מלאי בהיקף של למעלה מ- 2,000 ק"ג (2 טונות) של דגים שתקפם פג, אך הוארך בידי היצרן בניגוד מחלט להנחיות החוק, והם אינם ראויים למאכל אדם.

לדברי יו"ר הארגון, ד"ר משה רפלוביץ, לו היו הדגים מגיעים לחנויות ולרשתות השיווק, הייתה עלולה להיגרם הרעלת מזון המונית, "ערנותם של הרופאים הווטרינרים שביצעו את בדיקות המשנה מנעה הרעלת מזון המונית וחריפה, שהייתה עלולה לפגוע באלפי אנשים".

"אנו רואים בביצוע בדיקות המזון טרם שיווקו, בידי הרופאים הווטרינרים הרשותיים, את אחד הנדבכים המרכזיים בפיקוח על מוצרי מזון מהחי, על כן מושקעים מאמצים ומשאבים יקרים בביצוע הבדיקות ביסודיות וביעילות. הממצאים שתוארו לעיל אינם אלא חלק מהממצאים היומיים בהם מטפלים הרופאים הווטרינרים הרשותיים במהלך עבודתם בשמירה על בריאות הציבור בישראל".