המועצה הדתית הר חברון זכתה אתמול (ראשון) בתחרות "פרס השר" שקיים המשרד לשירותי דת.

מבין כל המועצות הדתיות בארץ, העניקה וועדת הפרס להר חברון את מירב הנקודות בגין מינהל תקין, גיוס משאבים, ויוזמות ייחודיות.

יו"ר המועצה הדתית הר חברון, גלעד מתאנה, מסביר כי "רוב היוזמות שהצגנו לוועדה לא נולדו במשרדי המועצה אלא בשטח, אצל התושבים. אנו משתדלים להגיע לכל יישוב בהר לשבת עם התושבים ולשמוע מהם הצעות".

עוד הוסיף מתאנה כי על המועצה קיימת אחריות כבדה: "באחריותנו לדאוג כי הכלה המסורתית שזאת הפעם הראשונה לה במקווה תפגוש מקום נקי, חמים, מאובזר ובלנית מאירת פנים. רושם הנישואין אולי מבצע פעולתו בפעם האלף ומשהו, אך עליו לדעת שמולו עומד זוג נרגש שהולך בפעם הראשונה, ובעז"ה האחרונה, לקראת הצעד הכי משמעותי בחייו. משגיחי הכשרות צריכים לעיתים לעצור ולהסביר דרישות שאנו רגילים בהם ולנו הן מובנות מאליהן, אך מהצד השני עומד בעל עסק לחוץ, שבראשו כבר מחשב מכמה מאות ואלפי שקלים ייפרד בגין דרישה זאת".

לסיכום ציין מתאנה: "אנו עובדי המועצות הדתיות מייצגים את תורת ישראל ומיצגים גם דורות שחלמו ולא זכו לחיות במדינה משלנו. הקשבה, יושרה, טיפול עד לפרטי הפרטים בכל לקוחות שירותי הדת אינו מותרות, הוא צורך חיוני לחיבורו של עם ישראל לתורתו ולמדינתו".