גבעות עולם
גבעות עולםהלל מאיר

אברי רן לא מבין את ההתקפות וההשמצות מצד גורמים מסויימים נגד העבודות שהוא מבצע בגבעות איתמר.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר רן, "העניין פרץ גבולות ועבר לאיחוד האירופי ולגורמי השמאל וכולם סובלים מזה".

"אין פה שום דבר אמיתי", הדגיש רן, "הלולים נמצאים מעבר לכביש בלב השטחים שברשותי שאף אחד לא חולק עליהם".

"העניין הוא לא הלולים אלא השנאה וצרות העין של האנשים", ציין רן והוסיף כי "נטפלים לאיזה לול שגבעות עולם מקימים בגזרה מסויימת. כל מי שמכיר את המקום יודע שהכל יהיה אבן שואבת למאות אלפי מבקרים".

"הלול נמצא למרגלות גבעה 866 מהצד השני של הכביש והרבה מתחת למצפה שלושת הימים. היא תהיה פנינת חמד שמכל הארץ יבואו לראות את המקום".

"לכל מי שעוסק בעניין הזה יש נגיעה אישית. צר לי על הירידה והנפילה לזוועה הזאת", אמר רן שמרגיש נבגד מהתנהגות שכניו, "הסכומים שהגמ"חים בגבעות עולם נתנו לסיוע התושבים באזור, מסתכמים במליוני שקלים".

רן הדגיש כי הוא חתם על בוררות על פיה יגיע בורר מסויים "שיוכל לפסוק לטובתי או לרעתי".

בית ספר שדה בכפר עציון פרסם הבוקר (שלישי) עצומה נגד עבודות האדמה שמבצע אברי רן במצפה שלושת הימים באיתמר.

בבית הספר מסבירים כי רבים התלוננו על חפירת עפר מאסיבית במצפה שלושת הימים ברכס איתמר והתברר כי המקום יהפוך ללול תרנגולים ובכך תיפגע הצמחיה המוגנת באזור.

רוזנטל מציין כי למרות שהנושא נמצא בבוררות, העבודות ממשיכות וההרס גדל, "ברור לנו מעל כל ספק כי האדמות שייכות למדינה ולא נמכרו לאברי רן, הטוען כי השטח שלו. אין לו ולא לשום אדם אחר את הסמכות להפוך את שכיית החמדה הזו לנכס פרטי".

"אם לא נתגייס כולנו למאבק", אמר רוזנטל, "יירשם פרק מחפיר בתולדות האזור, כשנקודת התצפית היפה ביותר ברכס, תשקיף על לול תרנגולים".