מה עם דו"ח לוי? סטרוק
מה עם דו"ח לוי? סטרוקצילום: פלאש 90

חברת הכנסת הטרייה אורית סטרוק, לשעבר יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, ביקשה היום במליאת הכנסת מהשר נאמן להתייחס לשאלת אישור דו"ח לוי.

סטרוק, שניצלה את האפשרות לשאול את השר נאמן שאלות במסגרת נאומו האחרון במליאה כשר המשפטים, ציינה בראשיתה, כי "כשר משפטים חתמת על כתב המינוי של ועדת לוי".

לדבריה, "דו"ח לוי מדגיש עקרון יסוד ולפיו, "סכסוכי מקרקעין הם מתחום המשפט הפרטי ואל להן לרשויות להתערב בהן". עקרון פשוט וטריויאלי זה, שהוא בעצם הזכות למשפט הוגן- מכובד בכל העולם החופשי וגם רשויות החוק בישראל לא היו מפרות אותו. חוץ מ ביו"ש. שם- כך חושף דו"ח לוי- מופרות זכוית היסוד האלה של אזרחים באופן שיטתי. הדו"ח מכנה זאת נהלים דראקוניים".

"האם תוכל להסביר מדוע רשויות החוק ממשיכות להפר את עקרון היסוד הזה גם 9 חודשים אחרי שדו"ח לוי הוגש לממשלה", שאלה לבסוף סטרוק את נאמן.

על כך ענה השר תשובה מפתיעה, "אכן, מן הראוי שממשלה והכנסת יאמצו את דו"ח לוי. שבניגוד לדו"ח טליה ששון הוא דו"ח איכותי ואוביקטיבי".

סטרוק גם הוסיפה ושאלה מדוע הצבעות השרים בוועדת השרים לענייני חקיקה לא מפורסמות וחסויות בניגוד להצבעות הכנסת. על כך ענה נאמן: "אם ההצבעות תהיינה גלויות אף שר לא יגיע להצבעה".