מחסום גוש עציון
מחסום גוש עציוןצילום: פלאש 90

בתנועת 'נשים בירוק' ממשיכים בקידום רעיון החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

לאחר שלושת כנסי הענק שהתקיימו תחת הכותרת הקוראת לביצוע מהלך הריבונות ממשיכות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, במהלכים לקידומו.

בימים האחרונים קיימה הנהגת התנועה ישיבה מיוחדת של צוות ההיגוי המתכנן את הפעילות הציבורית לקידום הרעיון. בישיבה הועלו רעיונות נוספים להאצת המהלך גם בזירה הפוליטית וגם בזירה הציבורית בישראל.

במהלך הישיבה קבעה כלת פרס ישראל הגברת גאולה כהן, החברה בצוות שאף אירחה את הישיבה בביתה, כי "חשוב להסביר ולהראות לציבור את הנזקים שנגרמו לישראל כתוצאה מאשליית השלום".

"כיום רבים מבינים שהסיסמה 'שתי מדינות' שקרית. הציבור בשל לאלטרנטיבה: החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון".

בדבריה ביטלה גאולה כהן את החשש העולה מפי גורמים מסוימים מתגובת העולם ובראשו ארצות הברית. "כשיזמתי את חוק ירושלים והגולן איימו שלמחרת השמש לא תזרח. ב"ה השמש ממשיכה לזרוח, השמים לא נפלו, וכך יהיה גם בע"ה כשישראל תחיל את ריבונותה על יהודה ושומרון".

בישיבה סקרו המשתתפים את השפעתם הציבורית של שלושת הכנסים הגדולים שהתקיימו עד כה על ידי תנועת 'נשים בירוק'. כזכור, שני הכנסים הראשונים התקיימו בחברון והשלישי בירושלים ערב הבחירות. שלושת הכנסים ריכזו לתוכם כ-2,500 משתתפים מרחבי הארץ ואף מעבר לה. כמו כן עוררו הכנסים תהודה ציבורית נרחבת הן בזירה הפוליטית והן בזירה המדינית בישראל.

קצובר ומטר מדווחות כי בימים אלה שוקדים אנשי התנועה על המשך הפעילות להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. השתיים נותנות טעימה קלה מהצפוי בחודשים הבאים. בראש ובראשונה מתוכנן כנס מרכזי נוסף ואולם לצידו של הכנס יתקיימו מספר כנסי העשרה קטנים יותר ברחבי הארץ.

כמו כן יוקם לובי בכנסת שישים לו למטרה להרחיב את מעגל חברי הכנסת, השרים והמדינאים התומכים במהלך הזוכה לתגובות נלהבות בציבור הישראלי.

לדבריה אלה הוסיפה כהן והציעה לשנות את שמה של מדינת ישראל למדינת ארץ ישראל. זאת על מנת לכלול בביטוי החדש-ישן את המורשת הברורה וההקשר ההיסטורי הברור של עם ישראל לארצו. עוד הוסיפה כהן וקבעה כי אל להם למסבירני ארץ ישראל לזנוח את סוגיית דו"ח אדמונד לוי ולא להרפות מלהעלות אותו על סדר היום הציבורי.

יורם אטינגר העלה בדבריו בישיבה את הצורך ההסברתי להדגיש מסרים חדים וברורים בדבר חשיבותם האסטרטגית ביטחונית של יהודה ושומרון בעידן הטילים. כמו כן המליץ לשוב ולהעלות על נס את העובדה שהתבררה בדו"ח השופט אדמונד לוי ולפיה מדינת שיראל אינה בגדר כובשת בשטח זה.

עוד הוסיף והמליץ אטינגר להשתחרר מהפחד הקמאי המלווה מדינאים ואנשי ציבור בישראל מפגיעה ביחסים המדיניים עם אמריקה. לדבריו, יש להדגיש את היותה של מדינה פלשתינית רעה לא רק לישראל אלא גם לאמריקנים.

העיתונאי ערן בר טל ציין כי ראוי ונכון לקיים את הכנסים הקטנים ברחבי הארץ כולה, לפתוח דפי פייסבוק ובאמצעותם לשמור על קשר חי ותוסס עם ציבור תומכי ההתיישבות ורעיון החלת הריבונות.