אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריוןצילום: פלאש 90

ארגון 'מוניטור האקדמיה הישראלית' מפרסם נתונים, לפיהם פחת מספר המאמרים שמפרסמים מרצים ישראלים בכתבי עת בינלאומיים, המשמיצים את מדינת ישראל.

יו"ר הארגון, דנה ברנט, קובעת כי הפעילות שלהם הוכחה כיעילה, "מאז שהתחלנו את הפעילות ב-2004, אנחנו עדים לירידה משמעותית".

"היו בזמנו הרבה עצומות כנגד ישראל שחתמו עליהן מאות מרצים ישראלים. העולם הערבי השתמש בעצומות האלה, ועם השנים אני מרגישה שיש ירידה משמעותית בפרסומים של אנשי אקדמיה ישראלית שמשמיצים אותנו".

ברנט טוענת כי המרצים יודעים שהם נמצאים תחת מעקב, "מרצה שמפרסם מאמר נגד ישראל באוסטרליה צריך לדעת שאנחנו נקרא אותו גם כאן. אנחנו מתרגמים את המאמרים ומפרסמים ביקורת".

"אנחנו מראים את אותם מרצים בצבעים האמיתיים שלהם. אנחנו חושפים את הסטנדרטים הכפולים שלהם, את התפיסה האנטי ישראלית ואת השקרים".

ברנט  אינה מופתעת מהחלטת המל"ג שלא לסגור את  המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן-גוריון, "לא חשבתי מלכתחילה שמישהו רוצה לסגור אותם. הדרישה היתה שיוסיפו לימודי ליבה למחלקה, כי הרי לא ייתכן שהם ילמדו רק את הזרם הניאו מרקסיסטי הביקורתי, זה אמנם זרם חשוב אבל הוא אינו היחיד".

"אוניברסיטת בן גוריון החליטה לעשות את השינויים ולהביא מרצים נוספים, בוא נראה אם אכן זה יתממש. במחלקה שלהם יש עדיין מגוון רחב מדיי של מרצים שמשויכים לשמאל הקיצוני, אנשים כמו פרופ' ניב גורדון וחבריו. אבל אם אכן הם יביאו מרצים נוספים שיגוונו את הדעות, אז בהחלט הבעיה תיפתר".