להדיח? זועבי על במת הכנסת
להדיח? זועבי על במת הכנסתפלאש 90

חברת הכנסת זועבי תוקפת את שופטי בג"ץ אשר החליטו הבוקר למחוק את העתירה שהגישה נגד החלטת הכנסת ה-18 לשלול חלק מזכויותיה כח"כית.

לדבריה, "הכרעת בית המשפט בסוגיית שלילת הזכויות הפרלמנטאריות שלי היא פגיעה נוספת בי, והפרה של חובת בית המשפט לשפוט משפט צדק".

עוד הוסיפה זועבי, כי "תפקידו של בית המשפט להכריע בסוגיות משפטיות, ובמקרה שלי להכריע אם החלטת ועדת הכנסת לגבי הינה חוקית וחוקתית. הדיונים בבית המשפט בסוגיית שלילת הזכויות הפרלמנטאריות שלי הסתיימה לפני שמונה חודשים, כלומר לפני הבחירות האחרונות בשבעה חודשים".

בנוסף, טענה ח"כ חנין זועבי כי "בית המשפט החליט לא להכריע במהירות בסוגיה זו, למרות הפגיעה הציבורית והאישית בי ובעבודתי הפרלמנטארית ובציבור שאני מייצגת. טענת בית המשפט כי במרכז הסוגיה עומדת שאלה תיאורטית היא טענה מופרכת. זו שאלה פוליטית של זכויות חופש הביטוי ויסודות הפלורליזם הפוליטי בכל משטר דמוקראטי מתוקן, וההכרעה בסוגיה עשוי להגיש את חוסר הלגיטימיות על התנהלותה של ועדת הכנסת , והשארת העניין על כנו הינו מסר פוליטי אנטי-דמוקראטי בעליל. לצערי, מחדלו של בית המשפט ברור באופן מוכח, והמקרה יחזור על עצמו, ואולי בצורה בוטה יותר".

בהחלטת שופטי בג"ץ הבוקר נאמר, כי "דעתנו היא שיש למחוק את העתירות. ברור כי מעת שהכנסת ה-18 סיימה את תפקידה אין עוד כל נפקות להחלטה של מליאת הכנסת ה-18 לשלול זכויות מסוימות מחברת הכנסת זועבי. על כן, הסוגיה הפכה תיאורטית".

"אכן, ייתכן שבפני הכנסת ה-19 תונח בעייה דומה, אך ברור שהתשתית העובדתית תהא שונה, אף אם השאלה המשפטית תהא דומה. בית המשפט אומנם שמע את טיעוניהם של בעלי הדין, אך עובדה זו כשלעצמה אין בה די כדי להצדיק שבית משפט זה יקדיש את משאביו המוגבלים לבחינה של שאלה תיאורטית", הוסיפו השופטים.