נפתלי בנט
נפתלי בנטפלאש 90

שוקי זוהר, פעיל ותיק במפלגת הבית היהודי ועוזרו לשעבר של זבולון אורלב, עתר (חמישי) נגד יו"ר מפלגה נפתלי בנט, בטענה כי הוא מבצע מחטף, כלשונו, למינוי ניר אורבך לתפקיד מזכ"ל המפלגה.

בעתירה נטען כי אתמול (רביעי) בצהריים התקבל מסרון ממפלגת הבית היהודי ובו הודעה על כינוס ועידת המפלגה ביום רביעי הבא בירושלים, "על סדר היום דיון פתוח בנושא הכניסה לממשלה, החלטה על רציפות בחירת יו"ר על ידי פריימריז, בחירת מזכ"ל המפלגה ואישור החלטה כי בחירת השרים תהיה על פי המלצת היו"ר באישור הוועידה. הזמנות מפורטות יישלחו במייל".

זוהר דורש מבית הדין של 'הבית היהודי' לבטל את סדר היום שנקבע לכינוס בשבוע הבא, ומסביר כי הנוהג הקבוע הוא להתריע כ- 14 ימים לפני המועד המתוכנן. 

"במידה ומדובר בכינוס העוסק בבחירות לתפקיד שאינו תפקיד שר, מן המקובל וראוי לפרסם את דבר ההתמודדות מספיק זמן קודם הכינוס בכדי לאפשר למי שרואה עצמו מועמד להציג את מועמדותו ולקיים תעמולה זמן סביר לפני ההתמודדות. התרעה של שבוע אינה מספיקה לכל הדעות", כתב זוהר.

לטענתו, מקובל במפלגה כי זימון לכינוסי ועידה צריך להיעשות בצורה מסודרת על ידי הזמנות בכתב ולא באמצעות מסרונים ודואר אלקטרוני, "על בית הדין להורות למפלגה לשלוח מכתבים מסודרים על כינוסי הוועידה, ובהם סדר היום המפורט ואפשרות להגיש הסתייגויות לסעיפים השונים. יש חשיבות מיוחדת על התראה סבירה בעיקר לכינוסים בעלי משמעות חשובה כל כך כמו אלו שעומדים על סדר היום".

"סעיף 16 בחוקת המפלגה קובע את סדרי הוועידה ובחירת המוסדות. ועידת המפלגה הנוכחית נבחרו בכ"ח בחשוון תשע"ג, לפני 4 חודשים. אומנם במהלך חודשיים אלו עברה מדינת ישראל בחירות כלליות, אך אם שינוי חוקה ובחירת מזכ"ל לתנועה הם כל כך דחופים מדוע לא שקד צוות המפלגה להכין את הוועידה ולכנסה מיד לאחר מערכת הבחירות?" שאל זוהר והוסיף כי על פי חוקת המפלגה בעלי תפקידים מרכזיים כמו יושב הראש ומזכ"ל המפלגה, "יבחרו בעת ובעונה אחת".

זוהר מלין עוד כי חוקת המפלגה קובעת שנציגי 'הבית היהודי' בממשלה יבחרו בבחירה חשאית על ידי חברי המרכז, ולכן "החלטה לפיה בחירת השרים תהיה על פי המלצת היו"ר באישור הוועידה היא שינויי חוקה וזאת בסתירה לסעיף 107 לחוקת המפלגה".

"ברור ומובן שיש בחייה של מפלגה רגעים בהם יש צורך בהוראות שעה, אך לא ניתן לשנות חוקה ולבחור בעלי תפקידים באופן קבוע בטענה של הוראת שעה. בית הדין חייב לרסן ולתת סעד בכדי לשמור על הדמוקרטיה במפלגה".

לסיום הוא טען כי עד היום לא פורסמה הרשימה הסופית של חברי הוועידה, "אין בחירות והתמודדות מבלי שרשימת כל החברים גלויה ומפורסמת. יש להורות למפלגה לפרסם לאלתר את רשימת החברים וכן את דרכי ההתקשרות עמם".