מתקפת "פישינג" חדשה נגד לקוחות בנק לאומי

לקוחות הבנק עלולים לקבל לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם בקשה לחידוש הסיסמא באתר האינטרנט של הבנק, באמצעות הזנת פרטי החשבון שלהם.

עדו בן פורת , ט' באדר תשע"ג

הונאה. כספומט בנק לאומי
הונאה. כספומט בנק לאומי
פלאש 90
לקוחות בנק לאומי עלולים לקבל לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם בקשה לחידוש הסיסמא באתר האינטרנט של הבנק, באמצעות הזנת פרטי החשבון שלהם.

היחידה לאבטחת מידע של בנק לאומי זיהתה זאת כמתקפת "פישינג" חדשה על לקוחות הבנק.

"פישינג" (דיג, באנגלית) הוא שיטה נפוצה לצוד פרטים אישיים של משתמשים ברשת, כדי לעשות בהם שימוש זדוני. בדרך כלל מדובר בקישור שנשלח בדוא"ל או ברשתות חברתיות. לחיצה על הקישור פותחת אתר שנראה זהה לאתר החברה המקורי (בנק, חברת אשראי וכדומה), המבקש מהמשתמש להקיש את שם המשתמש והסיסמה. הסיסמה נשלחת לשרתי התוקף, והוא שומר אותה ועושה בה שימוש על מנת להיכנס בשם הקורבן לאתר המקורי.

בדף הפייסבוק הרשמי של בנק לאומי נכתב כי "בנק לאומי אינו נוהג לשלוח ללקוחות דואר אלקטרוני שבו הם מתבקשים להזין את פרטי החשבון וכל הודעה כזו יש למחוק באופן מיידי".