ח"כ דני דנון. להזמין את אובמה
ח"כ דני דנון. להזמין את אובמהפלאש 90

יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון מקבל ברגשות מעורבים את כניסתה של ציפי לבני לקואליציה המתרקמת. "מצד אחד אנחנו לא שמחים לראות את ציפי לבני מנהלת משא ומתן בשם ממשלת ישראל, אבל בוא ניקח את הדברים בפרספקטיבה. ציפי לבני מצטרפת לממשלת נתניהו ולא הליכוד מצטרף לממשלת לבני, זו סיעה קטנה עם שישה מנדטים. צריך גם לבוא ולומר שאני מתכוון להיות שם ולהילחם על הערכים, לחזק את ההתיישבות וחשוב שידעו את זה גם נציגי התנועה, הם נכנסים לממשלה לאומית בראשות הליכוד ולא לממשלת מרכז שמאל".

דנון מצטרף לאלה שקוראים לנפתלי בנט לזנוח את הברית עם יאיר לפיד. "יש עדיין זמן רב לניהול המשא ומתן, אבל אני חושב שהמגמה היא בעייתית. ולכן אני רוצה לפנות לבית היהודי ולומר להם, תעזבו את הברית המוזרה הזאת, הברית העקומה הזאת עם יש עתיד ותצטרפו לממשלה לאומית. לא יכולנו לחלום על הרכב יותר טוב מאשר ממשלה לאומית בראשות הליכוד יחד עם הבית היהודי, ולכן המשחק הזה עם יאיר לפיד יכול להוביל לכך שלא רק ציפי לבני תהיה בממשלה אלא גם שלי יחימוביץ' וגורמים אחרים שהם לא לאומיים".

דנון קורא לבית היהודי שלא לפסול את החרדים. "המפלגות החרדיות הוכיחו נאמנות, חייבים לעשות שינוי בנושא השוויון בנטל. לפי דעתי הם כבר מפנימים את זה. אנחנו צריכים להציג את המתווה ולומר להם, שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, אבל בהחלט אנחנו לא פוסלים אותם, למה לפסול מפלגות. אני לא מבין את הגישה המתנשאת שאומרת שאני לא מוכן לשבת עם שר כזה או עם שר אחר או להצטלם איתו. צריכים להוביל את המהלך של השוויון בנטל אך גם לצרף את המפלגות הדתיות".

לדבריו הליכה לבחירות תהיה לא פחות מאסון. "ראש הממשלה רוצה ממשלה רחבה. את ציפי לבני הוא כנראה היה מצרף בשלב יותר מאוחר. הוא החליט לצרף אותה עכשיו כדי לסמן לשותפים הפוטנציאליים שהוא מתקדם. מי שיצטרף היום יקבל תיקים טובים יותר, מי שיבוא מאוחר יותר יהיו פחות אפשרויות. הכוונה היא להתקדם להקים ממשלה. אני שומע דיבורים על בחירות, סליחה, אנחנו רוצים בחירות ושייבחר איש שמאל שלא מהמחנה הלאומי. לכן אנחנו צריכים לומר שלא יהיו בחירות חדשות, אנחנו נרכיב את הממשלה ואני מקווה שהבית היהודי יהיה חלק ממנה".