גשר אקולוגי בדרך לבירה

החלו העבודות להקמת הגשר האקולוגי בכביש החדש לירושלים. הנהגים יכולים להירגע: עבודות הבניה לא יפגעו בתנועה.

עדו בן פורת , י"ד באדר תשע"ג

הגשר האקולוגי
הגשר האקולוגי
הדמיה: נתיבי ישראל

חברת נתיבי ישראל החלה הבוקר (ראשון) בעבודות להקמת הגשר האקולוגי בכביש מספר 1 החדש לירושלים.

הגשר מוקם בקטע הכביש שבין שער הגיא למחלף שורש. מדובר בגשר האקולוגי מהגדולים מסוגו בישראל, ברוחב של 70 מטרים.

יצויין כי הקמת הגשר האקולוגי אינה נדרשת מבחינה תחבורתית, והוא נועד לאפשר מעבר בטוח לבעלי החיים שבסביבה. הקמת הגשר האקולוגי תהפוך את ירושלים - תל אביב לאחד הכבישים הירוקים ביותר שייסלל בארץ בשנים הקרובות.

במסגרת העבודות להקמת הגשר יבוצעו בשבועיים הקרובים פעולות חישוף לצד כביש 1 וזאת מבלי להפריע לתנועה בכביש. עבודות החישוף תואמו עם רשות הטבע והגנים והקרן הקיימת לישראל. תכנון הגשר בוצע בסיוע יועצי נוף, סביבה ואדריכלות.

שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד), ציין כי מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל.

"שדרוג כביש מס' 1 ישפר את זרימת התנועה באחד מעורקי התנועה החשובים בישראל, ויאפשר לעשרות אלפי העובדים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים בבטיחות ובמהירות" הוסיף כץ.

השר כץ הוסיף כי מדובר בפרויקט לאומי שהקיפו נאמד ב- 2.5 מיליארד שקלים, וכולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים, באורך 16 קילומטרים משער הגיא לירושלים. לדבריו, הכביש החדש נועד לשדרג את הכביש לירושלים ולהתאימו לסטנדרטים ולביקוש של עשרות השנים הקרובות.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס, אמר עם תחילת העבודות כי הכביש החדש לירושלים הוא אחד הכבישים הירוקים ביותר ש'נתיבי ישראל' תבצע בשנים הקרובות. לדברי ברס, בתכנון הכביש הושקעו יצירתיות רבה כדי לשלב את הפרויקט התחבורתי החיוני לצד מאפייניו הייחודיים של האזור.

כביש 1 החדש כולל בין היתר הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון, שלושה נתיבי נסיעה בכל מסלול לרבות שוליים ומפרדה תקניים, הכפלת רוחב הכביש ל- 45 מטרים וביטול סיבוב מוצא המסוכן ומתיחת גשר במקומו.