כח מג"ב ביישוב אש קודש
כח מג"ב ביישוב אש קודשAFP

איומים על תושבי המאחז 'אש קודש' שבחבל בנימין. אלמונים העלו לעמוד הפייסבוק של קהילת המאחז איומים וסרטון ובו נראים מחבלי חיזבאללה וחמאס מתאמנים ונלחמים בחיילי צה"ל.

בסרטון נראה, בין היתר, חייל צה"ל שנפגע מירי צלפי חמאס ברצועת עזה. יומיים לאחר מכן התעמתו תושבי הכפר עם אנשי המאחז. בין האיומים שהופנו כלפי תושבי המאחז, שנראה שתורגמו בתוכנת תרגומים באינטרנט, נכתב: "תשרוף ולא ישאר על פני האדמה" ו"אתם כלבים פחדנים". 

עמוד הפייסבוק ממנו נשלחו האיומים מכונה "קוצרה נט". בוועד מתיישבי בנימין מזכירים כי לתושבי הכפר 'קוצרה' הסמוך לאש קודש היסטוריה של התנכלויות לתושבים היהודיים באזור.

העימות האחרון התרחש בשבת אחרונה כשתושבי הכפר התעמתו עם אנשי המאחז. בוועד מעריכים כי תושבי הכפר הם אלו שהעלו את האיומים והסרטון הפוגע בכבודם של חיילי צה"ל לעמוד הפייסבוק של המאחז. לפני כחצי שנה נפצעו שלושה מתושבי אש קודש מתקיפה של תושבי הכפר קוצרה שניסו להגיע למאחז. כמאה ערבים, חמושים מקלות ואבנים עלו בצהרי שבת מכיוון הכפר קוצרה לעבר המאחז וצעקו "אטיבח אל יהוד".

לוחמי כיתת הכוננות במקום הגנו אז על המאחז מפני הפורעים. מאוחר יותר באותו היום נפצעו שישה מתושבי המאחז באורח קל, מהם שלושה מלוחמי כיתת הכוננות.

בוועד מתיישבי בנימין נמסר כי הם רואים בחומרה את האיומים שהופנו כלפי תושבי אש קודש ודורשים מהמשטרה לחקור את הנושא והוסיפו כי הם מתכוונים להגיש על כך תלונה למשטרה. בוועד מזכירים כי מידי שבוע עולים תושבי הכפר קוצרה למטע של אחד מתושבי המאחז ומנסים לחבל בעצים ובציוד הנמצא בשטח.