השר לנדאו במרכז בגין
השר לנדאו במרכז בגיןפלאש 90

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, מי שהיה בעבר השר לביטחון פנים, אינו מתרשם מאיומי הפלשתינים להבעיר את שטחי יהודה ושומרון. לדבריו מדובר בפרובוקציה נוספת מבית היוצר של הרשות הפלשתינית ויש לנהוג בה מבלי להתרגש ומבלי להיבהל.

בהתייחסו לסוגיית העברת הכספים לרש"פ אומר השר לנדאו כי טוב עשתה ממשלת ישראל כאשר לא העבירה את כספי המיסים לרש"פ והטענות נגד מהלך זה חסרות שחר. כמו כן הוא מברך על האזהרות התקיפות שהועברו מישראל לרש"פ בעקבות האירועים.

להערכתו האינטרס הפלשתיני הוא לייצר מהומות לקראת ביקור אובמה, וההתפלות לאירוע האסיר המת אינה אלא תירוץ שכן גם ללא אירוע זה פעלו הפלשתינים בניגוד לכל סיכום איתם כאשר האדירו מחבלים וקראו על שמם כיכרות, כאשר פנו לאו"ם, כאשר הם מאשימים את ישראל ברצח ערפאת ופעילות נוספת המתבצעת בעוד מישראל הם ממשיכים לדרוש עמידה בהסכמים, שקט והעברת כספים.

לנדאו סבור שעל ישראל לפעול "מבלי למצמץ". בהקשר זה הוא מזכיר את דבריו של אריאל שרון ולפיהם "טרור מריח חולשה". לטעמו הפלשתינים צריכים לשלם מחיר ברור על התנהלותם וכניעה בדרישת המיסים או בדרישתם לשחרר אסירים רק תגרור טרור נוסף.

"אנחנו צריכים להגיד לידידים בארצות הברית ובאירופה שהעובדה שחרף המאמצים שלנו להגיע להסדר כלשהו והם לא מגיעים למו"מ, ובמקביל הלחץ מופנה אלינו - העובדה הזו מעודדת אותם".

על פרשת שביתת הרעב של המחבלים הכלואים אומר לנדאו כי יש לכבד את רצונם לשבות רעב אם הם חפצים בכך. יש לאפשר להם לבצע שביתות אלה בפיקוח הצלב האדום שיבדוק אותם ויוודא את מצבם הרפואי. "מי שמחליט אצלם לשבות רעב יש לכבד זאת. שיהיה בריא...", אומר לנדאו ומדגיש כי "אי אפשר שבגלל שביתות רעב נשחרר טרוריסטים. אנחנו לא יכולים לעשות צחוק מעצמנו".

לנדאו מוסיף וממליץ לפלשתינים שלא יהלכו אימים בהבערת השטח, ולנו הוא ממליץ שלא לפעול מתוך פיק ברכיים. "אם אנחנו נקלעים לפיק ברכיים הם לא יפסיקו להבעיר את השטח".

עוד מוסיף לנדאו וקובע כי מי שעומד מאחורי הניסיונות לתקוף את ישראל הוא יותר יהודים ופחות ערבים כלשונו, ולנו, היהודים, הוא מציע להפסיק להצטרף למקהלה המתוזמרת שתוקפת את ישראל ללא הרף.

בסוגיה נוספת לה מתייחס לנדאו, סוגיית המו"מ המדיני והיחס ליו"ש, ממליץ השר לנדאו לבית היהודי לחבור לממשלת נתניהו הבאה ולאפשר פעילות לאומית כדוגמת העברת דו"ח השופט לוי בממשלה. לטעמו אם הבית היהודי לא יהיו בממשלה יקשה על תומכי הדו"ח לפעול לקידומו ואשרורו המעשי מול פעילותה של שר המשפטים הבאה, ח"כ ציפי לבני.