משיב אש. ליברמן
משיב אש. ליברמןפלאש 90

מליאת ועדת החוץ והביטחון הזמנית אישרה היום (שלישי) פה אחד את הצטרפותו של ח"כ יצחק הרצוג (עבודה), כחבר בוועדת המשנה הזמנית למודיעין ושירותים חשאיים, כנציג מפלגתו.

בפתח הישיבה התייחס יו"ר הוועדה הזמני, ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), לפרשת בן זיגייר, "כידוע לכם ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים החלה בבדיקה מעמיקה של מכלול הרבדים הרלוונטיים", אמר ליברמן.

לדבריו, "עד כה, בהסתמך על בדיקות העומק שערכנו, לא נימצא כל דופי בהתנהלות הגורמים המעורבים ובכלל זה בזכויות שניתנו לעציר על פי חוק טרם התאבדותו".

בנוגע למעצרו של בן זיגייר, ציין ליברמן כי "בכל צעד היו מעורבים כל הגורמים הרלוונטיים במערכת המשפטית בדרג הבכיר ביותר שליוו את התהליך כולו".

"אני יכול לומר באופן חד משמעי כי בישראל לא נעלמים אנשים.  אף גורם לא עושה דין לעצמו", הדגיש, "אנו זוכים לשיתוף פעולה כנה ואמיתי מכל הגורמים במערכת הביטחון בבדיקות שאנו מקיימים".

ליברמן התייחס גם לניסוי המוצלח בחץ 3, "ברכות חמות למערכת הביטחון שהוכיחה פעם נוספת כי כוחנו במימוש היכולת האנושית המופלאה ובעליונותנו הטכנולוגית. אין ספק כי הניסוי המוצלח אתמול צפוי לשדרג משמעותית את יכולת ההגנה האקטיבית של מדינת ישראל ובתוך כך גם חופש הפעולה בעיתות מלחמה".

על המשא ומתן של המעצמות מול איראן אמר, "אנו מאחלים הצלחה למעצמות אבל אין לנו אשליות בדבר הכוונות של איראן לגרור את התהליך ולבזבז את הזמן. מחובתה של המערכת הבינלאומית, בהסתמך על הניסיון מול צפון קוריאה, להבין כי סנקציות בלבד לא יספיקו. על מנת לרסן אותם הגיע השלב לעבור לצעדים יותר מעשיים".