הכותל המערבי שריד המקדש
הכותל המערבי שריד המקדשחגי הוברמן
 משטרת ישראל פרסמה את הנתונים הרשמיים של מספר המבקרים בכותל המערבי ובעיר העתיקה במהלך 2012. הנתונים מצביעים על עליה משמעותית, ולפיהם ביקרו במקום לא פחות מעשרה וחצי מיליון איש.

מפקד מרחב דוד במשטרה, נצ"מ משה ברקת, ציין כי נתונים אלו כוללים את המתפללים, תיירים, מבקרים, משתתפי תפילות המוניות ובחגי ישראל ועוד.

עוד אמר ממ"ר דוד כי משטרת ירושלים ומרחב דוד ימשיכו לפעול ימים ולילות על מנת להבטיח את שלומם של כל הבאים בשערי העיר העתיקה ואל הכותל המערבי. ורק לאחרונה נעצרו מספר צעירים שהיו מעורבים באירועים בהם הותקפו יהודים, וכנגד חלקם אף הוגש כתב אישום.

כזכור, בחודש האחרון החלה סדרת שיפוצים והרחבות ברחבת הכותל המערבי. זאת לאחר שנים רבות של דרישות הציבור להגדלת חדרי השירותים, ומנגד התנגדויות של גורמים איסלמיים ואחרים שפעלו לסכל כל פיתוח ברחבת הכותל המערבי, למרות הצרכים הגדולים הנובעים מבואם של המבקרים הרבים.

התכניות שאושרו בשלב ראשון, כוללות הכפלת השירותים, בניית לובי כניסה מקורה לבאי מנהרות הכותל המערבי ומרכז שרשרת הדורות, והפרדת הכניסה אליהם מחדרי השירותים.

כמו כן תיבנה במקום תחנת משטרה וחדרים נוספים שיתנו מענה לציבור הפוקד את המקום ולעובדי הכותל המערבי. ב'קרן למורשת הכותל המערבי' העריכו כי העבודות במתחם יסתיימו תוך שנה.