טקס האוסקר
טקס האוסקררויטרס

לא כולם צחקו מהבדיחות על שליטת היהודים בהוליווד שהושמעו במהלך טקס האוסקר השבוע.

"בעוד שלמדנו לחיות עם כמה מבדיחות 'היהודים שולטים בהוליווד' של מקפרלן, מה שהוא עשה באוסקרים היה פוגעני ומאד לא מצחיק. הדברים רק מעודדים סטריאוטיפים ונותנים לגיטמיציה לאנטישמיות. זה עצוב ומקומם שטקס הפרסים של הוליווד צריך לרדת לבדיחות נגד יהודים כדי לעורר צחוק".

את הדברים החריפים פרסם היום (ג') אברהם.ה.פוקסמן, מנהלה של הליגה נגד השמצה בארצות הברית. לדבריו, מקפרלן, יוצר "איש משפחה" שביים השנה את סרט הבכורה המצליח שלו,"טד", השתמש בבדיחות יהודיות טפלות והכל בשם ההומור והצחוק.

בסרט נראה מקפרלן מדובב דובי גס במיוחד המנהל חיים רגילים לצד חברו הטוב ביותר,ג'ון (מארק וולברג), שקיבל אותו במתנה בילדותו. במהלך הטקס האחרון עלה הצמד על הבמה וכדי להציג את הפרס בקטגוריית הסאונד. דא עקא, שהדיאלוג המקדים בין השניים היה לטעמם של יהודים רבים חמצמץ בעליל.

"תראה את כל הכישרון הזה במקום אחד" אומר טד לוולברג, בקטע ששודר גם ב"העולם הלילה". "הנה דניאל דיי לואיס, הנה אלן ארקין וחואקין פיניקס, ואתה יודע מה מעניין? כל האנשים האלה הם חצי יהודים".

בשלב הזה התחיל הדובי להתעניין אף במוצאו של חברו הטוב. "מה איתך? יש לך "ברג" בשם, אתה חצי יהודי?", "האם אני יהודי, לא", עונה וולברג, "אני קתולי".

"תשובה לא נכונה, נסה שוב", הזדרז טד להשיב תוך שהוא רומז על השליטה היהודית בהוליווד, "אתה רוצה לעבוד בעיר הזאת או לא? זה מעניין כי האמת היא שאני יהודי", ממשיך טד, "נולדתי בשם תיאודור שפירו, ואני רוצה לתרום כסף לישראל ולהמשיך לעבוד בהוליווד לנצח. תודה, אני יהודי".

כאמור, המערכון עורר את זעמה של הליגה להשמצה ששיגרה מכתב כעוס לתקשורת.