הליכוד ביתנו
הליכוד ביתנוצילום: פלאש 90

במצודת זאב בתל אביב, יתקיים מחר כנס של חברי מרכז, שדורשים מהנהגת הליכוד לערוך חשבון נפש והפקת לקחים. שבח שטרן יו"ר סניף הליכוד מטה בנימין ומשתתפי הכנס, מסביר כי הגיע הזמן לערוך חשבון נפש והפקת לקחים.

לדבריו הכינוס יעסוק בשורה של מחדלים שקרו לאחרונה, "זה לא קשור למשא ומתן הקואליציוני, אלא לכל ההתנהלות בשנה האחרונה מה שאולי מתקשר גם למשא ומתן הקואליציוני".

לדבריו הלקחים ממערכת הבחירות הכושלת לא הופקו, "הוועידה שנבחרה לפני קרוב לשנה לא התכנסה אפילו פעם אחת בצורה מסודרת. יש הרבה דברים שצריכים לדון עליהם, כמו הפריימריז שהתנהלו והכשל במערכת המחשבים, תעמולת הבחירות שלפחות ביו"ש הייתה ניבזית נגד חלק מהרבנים, הכישלון הגדול של הליכוד ביתנו בבחירות האחרונות, כשהפסדנו יותר מעשרים וחמישה אחוזים. עד היום אף אחד לא שואל מה קרה ולא מנסה להפיק לקחים".

שטרן טוען כי הגיע הזמן שהליכוד ילך על פי המצע שלו, "נדון גם בסטייה מהדרך ומהערכים המקוריים, בין היתר זה היה בהסכם עם לבני ובאמירה של שתי מדינות לשני עמים. יש תסכול גדול והתמרמרות אצל אנשי השטח, שרובם נובעים מכל הדברים שציינתי. יש שמועות על כך שלקחו סכום ענק של עשרות מיליוני שקלים ויש אומרים שהליכוד נכנס לחובות של 16 מיליון שקל על תעמולה שרק הביאה נזק. אף אחד לא עוצר לבדוק מה קרה כאן. לכן החליטו כאן אנשי שטח וקבוצה של חברי מרכז לקחת יוזמה ולקיים את הכינוס מחר כדי לבטא את התסכול ולנסות להביא מספר הצעות שתכליתם להחזיר את הליכוד לדרך שלו. אנחנו מקווים שהכינוס יוליד תהליך חשוב".