הכנסת ספר התורה בסוסיא
הכנסת ספר התורה בסוסיאסוסיא

בבית הכנסת העתיק בעיר העברית הקדומה סוסיא הכניסו חיילי גדוד המילואים 7020 ספר תורה לזכרם של 13 חבריהם שנפלו לפני כעשור במבצע חומת מגן בג'נין, בקרב שהפך לאחר מכן לסמל של המבצע.

חיילי הגדוד מסיימים בימים אלה תעסוקה מבצעית בת חודש באזור הר חברון, ובני משפחותיהם ניצלו את יום החופש והגיעו היום בהמוניהם אל סוסיא שם זכו לאירוח מהנהלת האתר וחגגו את סיום כתיבת ספר התורה והכנסתו לבית הכנסת העתיק בסוסיא, בית כנסת בן למעלה מ-1500 שנים.

את ספר התורה תרמה משפחת רנערט לזכרם של 13 הרוגי הגדוד- רב סרן במיל' עודד גולומב, סרן במיל' יעקב אזולאי, סגן במיל' דרור בר, סגן במיל' אייל יואל, רב סמל ראשון במיל' יורם לוי, רב סמל ראשון במיל' טירן ארזי, רב סמל ראשון במיל' אבנר יסקוב, רב סמל במיל' מנשה חבה, רב סמל במיל' אייל צימרמן, רס"ר במיל' רונן אל-שוחט, רב-סמל במיל' שמואל דני מייזליש, רב-סמל במיל' עמית בוסידן ורב סמל אייל עזורי.

ספר התורה צפוי ללוות את הגדוד בכל קריאה אליה יתבקש להגיע ולמלא את משימתו.

האירוע בסוסיא היווה הזדמנות מצויינת עבור חיילי הגדוד ליום גיבוש משפחתי ולהראות לבני המשפחות את האזור בו שירתו בחודש האחרון ושבו שמרו על ביטחון התושבים.

מנהל אתר סוסיא נדב אברהמוב התרגש מהאירוע הלא-שגרתי, "כבר ניהלתי הרבה אירועים באתר אבל אירוע כ"כ מרגש לא זכור לי. החיבור בין הלוחמים שאחת לתקופה נקראים אל הדגל ומקריבים את חייהם כתף אל כתף מוכיחים את כוחו של העם הזה".