שיעור השתתפות גבוה בשלב הראשון של חידון מורשת השואה שהתקיים לאחרונה, במסגרתו התמודדו לא פחות מ-371 תיכוניסטיות מ-47 בתי ספר ומ-34 ישובים מטבריה ועד ערד.

תוצאות האמת של החידון, שבמרבית בתי הספר בוצע דרך האינטרנט, יפורסמו עד ליום ראשון הקרוב, לאחר ספירת המעטפות של בתי ספר בודדים שביצעו אותו ידנית.

יוזם החידון, איש העסקים יוסי ביליג, שהפיק אותו בשיתוף עם המרכז ללימודי השואה ב"מכללה ירושלים" ומשרד החינוך, בירך על ההתעניינות הרבה והמגוונת ואמר כי "המודעות והחיבור לשורשים שלנו ולהיסטוריה של עמנו, מובילים אותנו לחשיבה שעלינו למנוע את הפילוגים בין רבדי האוכלוסיה, ולהתאחד מול הבעיות הקיומיות האמיתיות המאיימות עלינו כיום, וכל זאת דרך הנוער - דור העתיד שלנו".

השנה התמקד החידון במרד ובחיים בגטו ורשה, היות ומלאו שבעים שנה למרד, בית הספר שהגיש את מספר המשתתפות הגבוה ביותר הוא אולפנת שעלבים שם ניגשו לא פחות מ-60 מתמודדות, בית הספר הצפוני ביותר שהשתתף הוא אולפנית טבריה עם שתי מתמודדות, והדרומי ביותר הוא אולפנת בני עקיבא בעיר ערד עם מתמודדת אחת.

מפילוח המתמודדות עולה מגמה ברורה של השתתפות גבוהה יותר בשכבות הצעירות, כתה ט'- 140 מתמודדות, י'- 106, יא'- 83 וי"ב- 42, ככל הנראה הסיבה לכך נעוצה בעומס הבגרויות בשכבות הגבוהות.