ח"כ זועבי. "דעה לגיטימית"
ח"כ זועבי. "דעה לגיטימית"ערוץ הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה דחה את הבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי, בגין דברי הסתה שהשמיעה בפומבי, בהם הכריזה כי לעם היהודי אין זכות לחיות בביטחון, בגלל היותו  "עם כובש".

במכתב ששלח עו"ד דן אלדר, מנהל תחום בכיר לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, לפורום המשפטי למען ארץ-ישראל, הוא כותב כי "לחברת הכנסת זועבי, כמו לשאר חברי הכנסת, עומדת החסינות המהותית... נראה כי על פי הדין הקיים, הדברים שאמרה ח"כ זועבי הם בגדר הבעת דעתה ומילוי תפקידה, ועל כן היא חסינה מהעמדה לדין בגינם".

עו"ד אלדר מוסיף: "אשר על כן, לא נוכל להורות על פתיחה בחקירה פלילית בעניין, ונקווה כי למרות שחברת הכנסת (שבעצם הימים האלה תתחייב שוב לשמור אמונים למדינה) סבורה שאין לנו זכות לכך, נזכה לחיות בביטחון, חיים נורמאליים".

הדברים נכתבו בתגובה למכתבה של עו"ד אביטל צחור, מטעם הפורום המשפטי למען א"י, שפנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתיחה בחקירה כנגד חברת הכנסת זועבי, בגין התבטאויות "שהן בגדר תמיכה באלימות וטרור ואף הסתה, מצידה של ח"כ חנין זועבי" כפי שמציינת עו"ד צחור במכתבה.

בתכנית 'מדברים גורדון' במכללת גורדון בחיפה, ב-26 ביולי אשתקד, בריאיון שערך עימה רועי כ"ץ, התייחסה ח"כ זועבי לפיגוע שאירע מספר ימים קודם לכן בבורגס בבולגריה, בו נרצחו 7 ישראלים, ואמרה: "ישראל לא קורבן וגם כאשר אזרחים נרצחים, המדיניות הישראלית הכובשת היא אשמה...".

בהתבטאות אחרת, בדיוק לפני שנה, ב-25 בפברואר 2012, אמרה ח"כ זועבי בראיון עם העיתונאי דני קושמרו ששודר בערוץ 2: "לא מותר לך לחיות בביטחון... אין זכות לחיים נורמליים לעם שכובש, אין לו זכות".

במכתבה ליועמ"ש כותבת עו"ד צחור: "הראיון חשף קבל עם ועדה את עמדותיה הקיצוניות והבלתי מתקבלות על הדעת של ח"כ זועבי, ואת העובדה כי היא שוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ואת זכותו הממשית של העם היהודי להגדרה עצמית בארצו. התבטאויותיה האמורות של ח"כ זועבי מהוות תמיכה והצדקה של מעשי טרור ואלימות כנגד ישראלים באשר הם ויש בהם אף הצדקה של פעולות אלה".