לנדאו: לא להחמיץ הזדמנות שוב

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, התייחס הבוקר (ראשון) בכניסה לישיבת הממשלה למשא ומתן הקואליציוני ואמר, כי "לקראת הקמת הממשלה, אני חושש שאנחנו עלולים להחמיץ הזדמנות שנייה דווקא בתחום האזרחי הפנימי".

לדבריו, בפנינו עומדת הזדמנות להביא לשינוי גדול בכל הקשור להשתתפות כולם בשוק העבודה, בגיוס לצבא, בדיור בר השגה, באפליה לטובת אלו ששירתו בצה"ל, בשינוי שיטת הממשל. אלה כל העקרונות של ישראל ביתנו שהחמצנו את מימושן בכנסת החולפת, מכיוון שמפלגה כמו קדימה – מסיבת פוליטיות, משיקולים של אגו, החליטה אז שלא להצטרף".

"אני קורא לכל מי שכרגע מחזיקים בעקרונות האלה – כמו בנט ולפיד – לא לתת לעניין הזה ליפול פעם נוספת. אסור לתת לחוסר בגרות וחוסר ניסיון פוליטיים להכשיל את מדינת ישראל פעם שנייה. צריך להביא לכך שכל העקרונות האלה, שבישראל ביתנו אנחנו כל-כך מבקשים לקדם, יתממשו. חרמות הם לא הדרך", הוסיף לנדאו.

בהתייחסו לפרסומים לגביי הקפאת בנייה נוספת הדגיש השר: "כל מה שקשור בהקפאה עד כה רק התגלה כטעות קשה מצידנו, ואני רוצה לקוות שלא נעשה את הטעות הזו פעם נוספת. כשהדברים האלו נאמרים לקראת הקמת ממשלה, זה מדאיג פי כמה".