נפתלי בנט
נפתלי בנטפלאש 90




יו"ר צוות המו"מ של 'הבית היהודי', חבר הכנסת אורי אריאל, מעריך כי בסופו של יום הפתרון להכללתן של המפלגות החרדיות יבוא בהמשך הדרך, לאחר הרכבת הממשלה והעברת מספר חוקים שעבורם מוגדרים כבעייתיים.



בראשית דבריו מעריך חבר הכנסת אריאל כי קיימת התקדמות במו"מ מול צוות הליכוד ביתנו וכי הדברים יתבררו יותר לאחר פגישת בנט ונתניהו היום, "לאחר המפגש נדע לאן מועדות פניו של ראש הממשלה", אומר אריאל המעריך כי ביכולתו של נתניהו להגיע לאישור והסכמה ובתוך יומיים להרכיב ממשלה שתאפשר עבודה משותפת.



כאמור, אריאל רואה כאפשרית את המציאות בה החרדים יחברו לממשלה בשלב מאוחר יותר, לארח שייחקקו חוקי ערבות הדדית ותקציב המדינה. אריאל מספר כי קיים שיח רציף מול נציגי המפלגות החרדיות והסוגיות שהם מעלים נלקחות בחשבון בשיח עם אנשי הליכוד.

כשהוא מעומת עם טענות שמשמיע הציבור ברחוב החרדי על הליכה יד ביד בעבר ונטישה לכאורה של 'הבית היהודי' את שותפיהם החרדים שואל אריאל למה כוונתם, להתנהלותו של דרעי באוסלו? למינוי הדיינים?



באשר לשר אלי ישי מציין אריאל כי עימו קיים עדיין קשר טוב ומדובר באדם ישר והגון, ולהערכתו המתווה שיאפשר הליכה משותפת הוא המתווה המדורג שיכלול כניסה מאוחרת של ש"ס לממשלה.



באשר ל'יהדות התורה' אומר אריאל כי הקשר עם ח"כ הרב פרוש הוא טוב מאוד, כלשונו, וכי אכן יש לו יד משמעותית בבנייה ביהודה ושומרון ועל כך יש להכיר לו טובה ותודה, אך עם זאת הוא מזכיר בדבריו כי גם עם 'יהדות התורה' היו תקריות בעייתיות באשר להליכה המשותפת. בהקשר זה הוא רומז להתנהלותו של ח"כ ליצמן בהצבעה גורלית מסוימת כאשר נותר במלונו בים המלח. עם זאת מעדיף אריאל שלא לחדד את הפערים מול המפלגות החרדיות ומציין שהמשותף רב על המפריד ואותו יש להדגיש.



באשר למתווה הכניסה המאוחרת לממשלת נתניהו אומר אריאל כי הדברים אינם חידוש וכבר היו דברים מעולם. לטעמו אין לראות בדברים ניסיון לעגל פינות ולהוביל את החרדים לממשלה שלא יוכלו לעמוד בקווי היסוד שלה, שכן "לעיתים מתקיים הכלל של 'אין חבוש מתיר את עצמו'", כלשונו.



בהמשך הדברים הועלתה שוב סוגיית מינויה של ח"כ ציפי לבני לשרת המשפטים והאחראית על המו"מ המדיני, סוגיה שמשמעה לכאורה קבורתו של דו"ח השופט אדמונד לוי ותקלות עתידיות נוספות. "בגלל הקשיים הללו הבענו את עמדתנו בפני הליכוד והנושא עלה כבר שלוש פעמים בהזדמנויות שונות. אנחנו מחכים לתשובתם", אומר אריאל ולשאלה אם תיתכן כניסה של הבית היהודי לממשלה שאלו התפקידים המוחזקים בידי לבני, אומר אריאל כי אינו רוצה להיכנס לפרטי המו"מ, אך יש לזכור שכניסה לממשלה מתבצעת על בסיס הסך הכול ולא על בסיס מרכיב אחד ברגע נתון כלשהו. "נמתין לראות אם וכאשר יסתיים המו"מ את הכול ביחד, נחליט והציבור ישפוט".