להסיר את איסור הפרסום. בית המשפט
להסיר את איסור הפרסום. בית המשפטצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת התביעה במשפט בפרשת "הולילנד" להפסיק לכמה שבועות את ניהול המשפט, כך דווח ברשת ב'.

הפרקליטות והסנגורים טענו כי הם צריכים להיערך להמשך העדויות, עקב מותו של עד המדינה ש"ד.



השופט דוד רוזן קבע, כי הדיונים יישמכו כסדרם והורה להביא עדים מרשימת עדים שהיתה אמורה התביעה להכין כבר ממחר.מדובר בעדים שהיו אמורים להעיד רק בתום חקירתו הנגדית של עד המדינה ש"ד שהלך לעולמו, עדות שאמורה היתה להימשך עוד זמן רב.

השופט הורה לזמן את העדים לעדות אינטנסיבית 4 פעמים בשבוע. ואולם הפרקליטות וההגנה הודיעו כי הן יתקשו להיערך לחקירתם.

איש יחסי הציבור, בן ציון ציטרין, הגיש אתמול (ראשון) באמצעות בא כוחו, עו"ד חיים שטנגר, עתירה לבית המשפט המחוזי בתיק פרשת הולילנד.

ציטרין מבקש להורות על ביטול ההחלטה אשר אוסרת לפרסם את שמו של עד המדינה, ש.ד, שהוציא שופט בית המשפט המחוזי, ד"ר עודד מודריק, לפני למעלה משנה בקשר לפרשת הולילנד.

ציטרין טוען, באמצעות בא כוחו, כי הסיבה העיקרית שבגללה הוצא צו איסור פרסום שמו של ש.ד הייתה, כפי שקבע השופט מודריק, הגנה על שלוות חייו ומניעת פגיעה בפרטיותו, כל זמן שהוא עומד על דוכן העדים.

ציטרין מוסיף, כי נימוק זה בטל, חלף ועבר מן העולם לאחר שעד המדינה נפטר לבית עולמו ביום שישי האחרון, ולכן אין כל מקום ואין כל סיבה להותיר את צו איסור הפרסום על כנו.

לטענתו, נסיונה של הפרקליטות להותיר את הצו על כנו, במטרה שלא לפגוע במשפחתו של עד המדינה בתקופת השבעה אינם ראויים אל מול זכות הציבור לדעת את שמו של עד המדינה באופן מיידי, מייד כאשר בטלה הסיבה לאיסור הפרסום.