השר לנדאו עם הצ'יף
השר לנדאו עם הצ'יףגדעון אלון, באדיבות משרד האנרגיה והמים

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו נפגש היום (שני) עם צ'יף אן ריצ'ארדסון, העומדת בראש שבט ה-ראפאהאנוק שבמדינת וירג'יניה, ועם קאת'י קאמינגס-דיקנסון משבט הלומביי שבצפון קרוליינה.

השתיים הגיעו על מנת להביע את התמיכה של שבטיהן בישראל.

צ'יף אן אמרה לשר לנדאו: "באתי לכאן על מנת להעביר מסר לתושבי ישראל: עימדו איתנים ומאוחדים אל מול האיומים והלחצים שמפעילים עליכם אומות העולם. אני מבקשת לעודד את ישראל ואת חברי הכנסת החדשה שזה עתה נבחרה, שלא להיכנע לאלו המנסים ללחוץ עליהם לוותר על חלקי מולדת".

"כניעה ללחץ הזה אינה מתכון לשלום, אלא למלחמה ואסור להסכים לכך. אנו עומדים לצדכם", אמרה הצ'יף שציטטה מתוך מגילת רות: "נלך באשר תלכו, עמכם – עמנו ואלוהיכם – אלוהינו".

ריצ'ארדסון העניקה לשר לנדאו אבן-חן ששימשה בעבר כמטבע-מסחר עבור השבט.

זוהי הפעם השנייה שבה צ'יף ריצ'רדסון, המכהנת כאישה הראשונה בתפקיד זה מאז שנת 1705, נפגשת עם השר לנדאו. בחודש אוקטובר 2009, במהלך חג הסוכות, ביקרה הצ'יף בישראל והעניקה לשר לנדאו את כתרה, יחד עם הצהרת נאמנות של שבטה למדינת ישראל.

קאמינגס-דיקנסון, שחיזקה את דבריה של הצ'יף, העניקה לשר לנדאו העתק של סמל שבטה, דגם של חתך מגזע עץ עתיק ואמרה: "העץ הזה הוא רב ימים ובעל שורשים עמוקים וחזקים, כמו השבט שלי אל אדמתו – וכמו עמכם אל ארץ ישראל".

בסיום הפגישה אמרו השתיים לשר כי בכוונתן להביא משלחות של שבטים נוספים שמעוניינים להביע את תמיכתם במדינת ישראל.

השר לנדאו הודה לאורחות ואמר: "אני מודע לעמדתכן הברורה ופעילותכן הענפה למען מדינת ישראל כמו גם למען השבטים האינדיאניים בארה"ב. הפעולות שאתן נוקטות מחזקות את מדינת ישראל". לנדאו הדגיש כי "אנשים לעיתים לא מודעים לעובדה שכולנו נמצאים באותה הסירה. יש צל גדול בדמות האסלאם הקיצוני שמעיב על התרבות המערבית. ישראל היא בסך-הכל עמדה קדמית אל מול האיום הזה וכל שוחרי הדמוקרטיה והחופש צריכים להתמודד איתו ביחד".

לנדאו העניק לצ'יף קופסה המכילה העתקים של מטבעות עתיקים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות שנערכו בישראל ועל כך העירה הצ'יף האינדיאנית: "ייתכן והעובדה שהענקנו האחד לשני מטבעות, באה לסמל את הצורך בפיתוח וחיזוק יחסי המסר בין ישראל והשבטים האינדיאניים".