סודן
סודןרויטרס

שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, פרסם הודעת גינוי חריפה על מעשי הזוועה המתבצעים בסודאן בחסות השלטונות. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

"סודאן, מדינה עם מוניטין נורא בתחום זכויות האדם, התדרדרה לתהומות חדשים של אכזריות בכריתת איברים לאדם שהורשע בעבירה פלילית", אמר שה"ח בירד.

"קנדה רואה בפסקי דין כאלה ביטוי ברברי של חוק ההלכה האסלאמית (השריעה) ועונש בלתי אנושי, העומד בסתירה מוחלטת לערכים הבינלאומיים".

על פי דיווחים של ארגוני זכויות אדם, רופאים מטעם הממשלה בסודאן כרתו את כף ידו הימנית וכף רגלו השמאלית של גבר שביצע שוד מזוין.

שר החוץ בירד הוסיף והאשים את סודאן במניעת פעולותם של ארגוני החברה האזרחית, במעצר של פעילים פוליטיים וברדיפה ממוקדת של תושבים נוצרים.

"אנו קוראים לאחראים בח'רטום לכבד את זכויותיו של העם הסודאני, לחדול מהטלת אימה על ארגוני החברה האזרחית וגורמי האופוזיציה הפוליטיים ולשים קץ להפגזות ללא אבחנה על אזרחים", חתם שה"ח בירד את הודעתו.

בהקשר אחר, הביע שה"ח בירד דאגה עמוקה מהחלטתה של פקיסטן להניח צינור להובלת גז טבעי מאיראן. שה"ח בירד רואה בצעד הפקיסטני פעולה המנוגדת למאמצים הבינלאומיים המכוונים להפעיל לחץ כלכלי על טהראן כדי להביא אותה להפסיק את פרוייקט הגרעין, ובפרט לאור העובדה ש"איראן היא כיום האיום הגדול ביותר לשלום העולם וביטחונו, ואיראן גרעינית אך תוסיף לחוסר היציבות של האזור".