בית משפט. אילוסטרציה
בית משפט. אילוסטרציהפלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל במלואו את ערעור הפרקליטות בעניינו של פאר ויסנר, סגן ראש עיריית תל אביב, הרשיע אותו וקבע שיש קלון במעשיו.

ויסנר הואשם בעבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה.

מכתב האישום עולה כי ויסנר זייף יחד עם להב חוזה שכירות לנכס שבבעלותו, ועשה בו שימוש. כמו כן, זייף ויסנר מסמכים שאותם הגיש לעיריית תל אביב, במטרה לקבל במרמה את שינוי הייעוד של הנכס שבבעלותו למגורים. בהמשך קיבל ויסנר במרמה את שינוי הייעוד של הנכס, כפי שביקש.

לאחר ניהול הוכחות, החליט בית משפט השלום בתל אביב להרשיע את ויסנר. אולם, במסגרת גזר הדין ביטל בית המשפט השלום את הרשעת ויסנר וקבע שאין קלון במעשיו. על כך, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב ערעור לבית המשפט המחוזי בעיר, שכאמור התקבל במלואו.

בית המשפט קבע כי למרות חלוף הזמן והנזק שעלול להיגרם לויסנר - הפסקת עבודתו כסגן ראש עירית תל אביב, יש להרשיעו וקבע שיש קלון במעשיו.

בית המשפט קבע בפסק דינו: "המעשים בהם הורשע הם מעשים הפוגעים בישורת האחרונה בתושבי תל-אביב, שאותם אמור המערער לייצג...העומדים בראש ההיררכיה המוניציפאלית חייבים להיות בבחינת הארזים, שיתנו דוגמא לאזובי הקיר. לא כך נהג המערער. הקלת ראש במעשיו, כמוה כהזמנה לכלל התושבים לנקוט בכל דרך שהיא חוקית ובלתי-חוקית, ישרה ובלתי-ישרה, ובלבד שהארנונה תצומצם. אמירה שכזו איננו מוכנים "להכשיר".

"לשיטתנו, העובדה שהמערער ביצע את העבירות המיוחסות לו במהלך מילוי תפקידו ובנסיבות הספציפיות שיובהרו להלן, "מנטרלת" במידה רבה את המשמעות שיש לכך שהמערער לא השתמש במעמדו. המערער אמנם לא דרש הנחה בארנונה משום שהוא סגן ראש עיר, אולם הוא ניצל את הידע ואת הנגישות שיש לו מכוח תפקידו כסגן ראש עיר כדי לקדם את האינטרסים הפרטיים שלו", נכתב.