השר אריאל אטיאס (ש"ס)
השר אריאל אטיאס (ש"ס)פלאש 90

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה לפני שעה קלה (רביעי) את דרישת עמותות ועד הדיור החרדי להטלת צו מניעה נגד פסילת הצעותיהן במכרזי חריש.

העמותות יוכלו לערער על ההחלטה בבית המשפט העליון אולם הבניה בשטח תחל ללא מעורבותן של העמותות החרדיות.

לפני כחודש הגישו העמותות החרדיות שהצעותיהן נפסלו עתירה מינהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה נגד ההחלטה על פסילתן. העתירה הוגשה באמצעות משרד עו"ד צבי אגמון ושות'.

העתירה הוגשה נגד משרד השיכון, מנהל מקרקעי ישראל, ועדת המכרזים של המינהל והזוכים שזכו מכוח החלטת ועדת המכרזים לאחר שהצעותיהן של העמותות החרדיות נפסלו.

בעתירה טענה העמותות כי התנהלותן היתה ללא דופי וכי החלטת ועדת המכרזים התקבלה ממניעים זרים. עוד טענו כי עמותות נוספות שהתנהלותן היתה דומה לא נפסלו על ידי הוועדה.

במקביל הגישו העותרים בקשה למתן צו ביניים שתכליתו להקפיא את ההליך כולו עד לקבלת החלטה בעתירה. הבקשה צפויה לידון בבית המשפט ב-20 לפברואר.

לפני כחודשיים ומחצה הודיעה ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל כי החליטה לפסול 12 הצעות שהגישו העמותות החרדיות. מדובר ב-13 עמותות חרדיות שהתאגדו ביוזמת עסקנים בציבור החרדי תחת הגוף שענה לשם "ועד הדיור החרדי המאוחד".

חודשיים קודם לכן העמותה החילונית בחריש הנקראת "עמותת חריש הירוקה" שהצליחה לאגד תחתיה 650 משפחות פנתה לועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל במחוז חיפה בתביעה לפסול לאלתר את הצעות 13 עמותות חרדיות במכרזי הקרקע בחריש מאחר ולטענתה הן נהגו "כקרטל".