במליאת הכנסת התקיים היום (רביעי) דיון מיוחד בעניינו של יונתן פולארד, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל. הדיון נערך במקביל לפעילות נמרצת של גופים חוץ-פרלמנטריים למען שחרורו של פולארד, הפעילות כוללת החתמה המונית על העצומה שתוגש לנשיא אובמה אליה הצטרפו עד כה כ- 110,000 אזרחים.

יו"ר הכנסת בפועל, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, אמר בדיון כי "ממשלת ישראל צריכה להשיב את פולארד כשם שהשבנו חטופים".

יוזם הדיון, חבר הכנסת יוני שטבון (הבית היהודי), פנה מעל בימת הכנסת לנשיא אובמה, בבקשה שיבוא לישראל יחד עם פולארד, "ג'ונתן פולארד ריצה כבר קרוב ל-28 שנה בכלא, בעוד שבועות ספורים ימלאו 10,000 ימים למאסרו. ממשלת ישראל ויהונתן עצמו הביעו חרטה כנה ועמוקה על הפרת החוק האמריקני. הלקח נלמד ונצרב, נצרב היטב", אמר.

"אנו מלאי הערכה למזכירי המדינה קיסינג'ר ושולץ ולבכירים האמריקנים הרבים שקראו לשחרורו של ג'ונתן בשל עונשו חסר התקדים. מצבו הבריאותי הרופף מוסיף דחיפות רבה לפניותיהם", קרא שטבון מעל בימת הכנסת.

חבר הכנסת נחמן שי (העבודה) נאם וקרא באופן חד משמעית, "הגיע הזמן שהכנסת תתאחד בקריאה ברורה וצלולה ערב ביקורו של אובמה, עכשיו לשחרר את יונתן פולארד!"

חבר הכנסת רובי ריבלין (ליכוד), קרא לחברה בישראל להכות על חטא, כלשונו, "שנים רבות שנות דור, נמק בכלאו אחינו יונתן מאז נגזר דינו למאסר עולם, כשנחשף יונתן אז בשנת 1985 הסתרנו אותו בבושה", סיפר ריבלין.

"העם בישראל, ממשלות ישראל ומדינת ישראל דחקו אותו מסדר היום הציבורי והתכחשו לקולות המעטים שקראו אז לפעול, בכך שיש כתם של בגידה, של מעילה באמון, על הדגל הכחול לבן ולכן צריך להחריש... חשבנו שכך נעזור לו", נזכר ריבלין בהתרגשות.

יו"ר הכנסת לשעבר הוסיף כי הציבור בישראל הבין עם השנים "שפעולה שקטה לא תעזור", ויש צורך לפעול באופן גלוי ודחוף לשחרורו של פולארד.

ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) אמר בנאומו במליאת הכנסת "ביקורו של אובמה לקראת חג החרות, לא יכול להיות סימבולי יותר עבור פולארד ועבור מבקשי שחרורו. נפלה בחלקו ההזדמנות לתקן את העוול הנורא, ואת ההזדמנות הזו אסור לו להחמיץ".

ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר "אני רוצה מפה לומר לנשיא אובמה: YES YOU CAN! אתה יכול וזה ביד שלך לחתום על חנינה נשיאותית, זה ביד שלך להחזיר את יונתן למדינת ישראל".

"מעשה שכזה, אשר ייעשה בקרוב בעזרת השם יעשה צדק למדינת ישראל וליונתן פולארד", הוסיף ח"כ דנון.