סיני
סיניצילום: פלאש 90

המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (רביעי) אזהרות מסע לקראת חג הפסח והקיץ הקרוב.

מבין 193 מדינות, כיום ישנן 33 אזהרות מסע למדינות ועוד 8 אזהרות מסע לחבלי ארץ.

בין האתרים המוזכרים כמסוכנים במיוחד נמצאים חצי האי סיני וג'רבה שבתוניס שם חשש לפיגוע בל"ג בעומר בעקבות "הילולת רבי שמעון בר יוחאי" המתקיימת באי.

המטה הסבירו כי "חיזבאללה מאשים את ישראל בפומבי במותו של עימאד מורנייה ואיראן מאשימה את ישראל בפומבי במותם של שמונה מדעני גרעין".

עוד הוסיפו במטה כי "על פי מידע שבידינו, ממשיכים להתקיים איומי נקם בישראלים בחו"ל, בדגש על אנשי עסקים ובכירי המערכת הממלכתית לשעבר, בפיגועי הרג או חטיפה".

המטה ממליץ לישראלים בחו"ל להיות עירניים ולהימנע לחלוטין משהייה במדינות שעליהן חלות אזהרות מסע.

אזהרה נוספת מדברת אודות מצב הביטחון במדינת ישראל, "מערכת הביטחון פונה לאזרחי ותושבי ישראל ומבהירה: אזרחי ותושבי ישראל המסיעים פלסטינים השוהים באופן בלתי חוקי בשטח ישראל משבשים באופן חמור את מאמצי המאבק בטרור, ומסייעים ישירות, גם אם לא במתכוון, להגברת איומי הטרור".

"מסיעי שבחי"ם הפכו להיות סיכון בטחוני ממשי, זאת לאור ניסיון העבר של מעורבות שבחי"ם ומסיעי שבחי"ם בפיגועי טרור. בית המשפט החליט כי אין מנוס מלגזור תקופת מאסר בפועל גם על מסיעי שבחי"ם, או מעסיקיהם, כך שמלבד הסיוע הממשי לטרור, עוברים מסיעי השבחי"ם גם עבירה פלילית חמורה".

"אזרחי ישראל נדרשים להימנע לחלוטין מהסעת פלסטינים השוהים באופן בלתי חוקי בישראל, ובכך להימנע מסיוע לטרור ובמעורבות בפלילים".