מירוץ דניאל - לזכר דניאל גומז הי"ד

כ-600 מתלמידי ישיבת נחלים יצאו לריצה שהוקדשה לזכר בוגר הישיבה שנהרג במלחמת לבנון השנייה. "מירוץ דניאל" נערך ביום הולדתו של רס"ן דניאל גומז הי"ד - טייס מסוק, בוגר ישיבת נחלים, שנהרג כשמסוקו הופל בעת פעילות מבצעית במלחמת לבנון השניה.

דניאל, כפי שמספרים חבריו ובני משפחתו, היה ספורטאי מוכשר, ולכן הוחלט לציין את יום הולדתו במירוץ גדול ביוזמת ישיבת נחלים. אך לא רק תלמידי הישיבה השתתפו במירוץ, אל האירוע הגיעו גם טייסים מהטייסת של דניאל, תלמידים ממכינת עצמונה, אורחים מישיבות שונות ובוגרי הישיבה. כל אלו התווספו לתלמידי ישיבת נחלים מבכיתה ז' עד י"ב - ויצאו לרוץ.

היום התחיל בטקס זכרון לזכר דניאל. פתח בדברים הרב שמואל לורנץ, ראש הישיבה, אחריו נשא דברים ד"ר פטריק גומז, אביו של דניאל, ואחריו הוצג סרטון על הבן שנהרג.

במירוץ עצמו נערכו שלשה מקצים: אלפיים מטר, שלשת אלפים, ומקצה תחרותי של חמשת אלפים מטרים. למקום ראשון במקצה התחרותי הגיע אורי שלום, תלמיד י"א מישיבת נחלים. למקום שני הגיע אמיתי לורבר, בוגר הישיבה בן 35, רופא במקצועו ורץ מרתון להנאתו... אל המקום השלישי הגיע יקיר יהוד מכיתה י"ב אף הוא מישיבת נחלים. אביו של דניאל, ד"ר פטריק גומז, שרץ אף הוא עם הצעירים קיבל תעודת הצטיינות מהישיבה.

"בימי הזיכרון אנו מנציחים את ההולכים בדרך של התכנסות, לימוד והתייחדות עם הנופלים", סיכם הרב שמואל לורנץ, ראש ישיבת נחלים, "היום, דווקא ביום הולדתו של דניאל, בחרנו לציין את זכרו בדרכם של החיים - מירוץ גדול, תחרות, שילוב של זכרון העבר והחיים במלא עוצמתם בהווה. המירוץ היה חשוב מאוד לבני המשפחה - פטריק, האם מרים ואחיו יאיר שנכחו במירוץ - ואף חשוב מאוד, מבחינה חינוכית, לכל בני ישיבת נחלים".