תא"ל מרדכי בבית הרב מרצבך
 
מפקד אוגדת איו"ש - תא"ל חגי מרדכי, מח"ט יהודה - אל"מ אבי בלוט, הפרקליט לעניינים מבצעיים - סא"ל רונן הירש, ונציגים נוספים מאוגדת יהודה שומרון נפגשו היום (שני) עם משפחתו של הרב דן מרצבך ז"ל, והציגו בפניה את עיקרי ממצאי חקירת מצ"ח בדבר האירוע בו נהרג הרב ונפצעו שתי נוסעות מירי כוח צה"ל באזור בית חגי.
 
מחקירת האירוע עולה כי כוח צה"ל הוקפץ מעמדתו לצומת "הכבשים",דרומית לחברון, בעקבות זיהוי רכב שנסע באופן חשוד באזור.
 
הכוח, שהוקפץ באופן מיידי, לא פרס את ערכת המחסום ולא הצליח לעצור את הרכב, אשר נוסעיו ככל הנראה לא הבינו את כוונת הכוח שביקש לעצור את הרכב. אחד מחיילי הכוח, אשר עמד בנתיב נסיעת הרכב, חש בסכנה לחיו וביצע לעברו ירי, ממנה נהרג הרב מרצבך ז"ל.
 
משכך, בסיום חקירת האירוע, לפני כחודש החליט הפרקליט הצבאי הראשי שלא לנקוט צעדים משפטיים נגד גורם צבאי כלשהו, אשר היה מעורב באירוע.
 
מבחינת כלל חומרי החקירה ניתן לקבוע כי לא נפל כל דופי בהתנהלותו של הרב מרצבך ז"ל במהלך האירוע, בניגוד לפרסומים, נקבע כי הרב לא נסע במהירות מופרזת, וכי אורות רכבו היו דלוקים. בנוסף, נקבע כי רכבו של הרב אינו הרכב החשוד אשר זוהה קודם לכן.
 
לקחי התחקיר המבצעי של האירוע, אשר נערך בסמוך למועד התרחשותו, הופקו והופצו לכלל החיילים בדרג השטח, ומיושמים ע"י כוחות הביטחון ביהודה ושומרון. כמו כן, חודדו נהלי הפתיחה באש בכלל ולעבר רכב בפרט, לקחי האירוע יופקו ויוטמעו.
 
צה"ל מצר על כך שלמשפחתו של הרב מרצבך ז"ל נודע על סיום החקירה שלא באמצעות גורמי הצבא, צה"ל פנה לכתב אשר פרסם את הידיעה לראשונה והבהיר לו כי המשפחה טרם עודכנה בהחלטה וביקש ממנו לעכב את פרסום הידיעה עד לאחר הפגישה עם המשפחה. למרבה הצער, הכתב לא נענה לבקשה זו.
 
משפחת מרצבך מחתה בפני האוגדונר על כי צה"ל לא מנע את השמועות עד היום וכי ההחלטה לסגור את תיק המצ"ח הגיעה למשפחה באמצעות התקשורת.
 
מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מביע צער רב על אירוע מותו של הרב דן מרצבך ז"ל ועל העוול שנגרם למשפחה כתוצאה מכך".