גוש קטיף

כחמש מאות איש מיהודי ניו יורק השתתפו בברוקלין בניו יורק, בארוחה חגיגית לכבוד "מוזיאון גוש קטיף בירושלים".

הנואם הראשי היה מייק האקבי מי שהיה מושל מדינת ארקנסו לשעבר, וכיום שדרן ה"פוקס ניוז", המתכונן להיות מועמד הרפובליקנים בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב.

האקבי אמר כי בארבעים השנים האחרונות ביקר בארץ ישראל בכל שנה, אולם ביחד עם זה הוא קרא לנשיא ארה"ב ברק אובמה שלא לבקר עכשיו בישראל, כדי שהביקור לא ינוצל על ידו ללחוץ על מנהיגי המדינה "לשאת ולתת עם הפלסטיינים על הקמת מדינת טרור בלבה של ישראל".

לדעתו של האקאבי אין חוצפה גדולה יותר מאשר תביעת אבו מאזן להקפיא את הבניה ביהודה ושומרון. "אם מישהו היה מציע להגביל את מספר היהודים הגרים בניו ג'רסי, האם לא היו אומרים עליו שהוא גזעני ואנטישמי", תמה.

האקבי סיפר בבכי עצור על ביקורו באושביץ ובירקנאו, וקרא לממשלת ישראל ללמוד מהעבר ולא להאמין להבטחות שלום של רוצחים. "ארץ  ישראל ניתנה לעם ישראל בלבד על ידי בורא העולם", הכריז, "ככל שעם ישראל יתיישב יותר בכל רחבי ארצו הקדושה, כן יכון שלום צודק יותר ובר קיימא".

עוד סיפר בהתפעלות על ביקורו במוזיאון גוש קטיף לפני שלוש שנים, וציין שכל מי שמבקר במקום נוכח לדעת, כי גירוש יהודי מביתו בארץ הקודש הוא מעשה שלא יכופר ואשר אינו מקדם את השלום אלא רק מרחיק אותו.