כחלק מיוזמה של תלמידי כיתה י"א בבית הספר אור תורה סטון שבירושלים יצאו מחר (שלישי) כעשרים מתלמידי הכיתה לצעדה בת שלושה ימים מבית ספרם ועד לשגרירות ארצות הברית בתל אביב תחת הקריאה להביא לשחרורו של יונתן פולארד.

על היוזמה שהתעוררה לקראת ביקורו המתקרב של הנשיא האמריקאי אובמה בישראל סיפר ביומן ערוץ 7 יהודה דומיניץ, סגן מנהל בית הספר.

לדבריו היוזמה נבעה מתחושת התלמידים שלא יוכלו עוד לשבת בחיבוק ידיים לנוכח מצבו של פולארד ופנו למחנך כיתתם בבקשה לעשות מעשה. היוזמה קרמה עור וגידים ומחר כאמור היא צפויה לצאת לדרך.

במשך שלושה ימים יצעדו כעשרים תלמידים בדרך היורדת לתל אביב, ביומו השני של המסע יעברו חלק מתוואי הדרך באופניים ובלילות יישנו בשטח. לקראת האירוע התקיים בבית הספר כינוס תפילה וברכת הדרך משאר תלמידי המוסד לצועדים.

דומיניץ מספר כי היוזמה זוכה לתהודה רבה ורבים מאמצים את ידי התלמידים ומבקשים להצטרף במימון סטיקרים ומודעות שילוו את המסע. לדבריו חשיבות מיוחדת יש למבצע שכזה דווקא משום שהוא יוזמה של תלמידים שנולדו רק עשור או יותר אחרי שפולארד נכנס לכלאו.

בהגיעם לתל אביב יגישו התלמידים לאנשי השגרירות מכתב עצומה שכתבו והחתימו עליו מאות אזרחים ובו הקריאה לשחרר את פולארד. כעת מקווים בבית הספר שאכן יהיה גורם רשמי כלשהו בשגרירות שייאות לקבל מידיהם את המכתב.