הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןדוד הוכברג, בשבע

המו"מ הקואליציוני טרם הסתיים בשל המחלוקות סביב זהותם של שר החינוך ויו"ר ועדת הכספים הבאים, אך מדברי גורם מקורב למו"מ מתברר כי חבר הכנסת הרב אלי בן דהן אמנם לא יכהן כשר הדתות, אך עם זאת יעמוד בראש המשרד במעמד של סגן שר ללא שר.

נזכיר כי עד לפני ימים אחדים נודע כי מפלגת 'הבית היהודי' צפויה לקבל ארבעה תיקים – התמ"ת (בנט), השיכון (אריאל), התפוצות וירושלים (אורבך) והדתות, ואולם עם ההחלטה להיעתר לדרישתו של ח"כ לפיד לצמצם את מספר השרים ירד מספר שרי הבית היהודי לשלושה, ואולם כאמור ארבעה משרדים ינוהלו על ידי חברי המפלגה.

בהקשר זה ראוי להזכיר כי גם הרב בן דהן עצמו מודע לקושי הצפוי ללוות את כהונתו בראש משרד הדתות, משרד המאוייש בידי אנשי המפלגות החרדיות הזועמות על התנהלות הבית היהודי במו"מ הקואליציוני. בראיון לערוץ 7 אמר הרב בן דהן לפני ימים אחדים כי הוא מודע לקושי הצפוי אך להערכתו ניתן יהיה לעבוד יחדיו ובהרמוניה ללא צורך להחליף את בעלי המשרות במשרד. "אנחנו לא במשטר האמריקאי שבו עם חילופי שלטון כל הפקידים מתחלפים", אמר.

כאמור, המו"מ בשעות אלה עודו רחוק מסיום וזאת בשל המחלוקת סביב שר החינוך ויו"ר ועדת הכספים. על תיק החינוך מתמודדים ח"כ הרב פירון והשר גדעון סער. הליכוד הציע רוטציה בין שני האישים שיכהנו כשר וסגנו אך יאיר לפיד מתנגד להצעה.

בליכוד לעומת זאת מאיימים לבטל את ההסכמות עם לפיד במידה וזה יתעקש לעמוד על דרישה זו ולפנות שוב לש"ס בהצעה להצטרף לממשלה במקום 'יש עתיד'. צירופה של ש"ס יחד עם 'קדימה' יאפשר הרמת קואליציה של 62 מנדטים, אם כי ממשלה כזו תהיה בעלת מחלוקות קיצוניות בסוגיות של מדיניות החוץ. ב'יש עתיד' נראה כי לא מתייחסים ברצינות רבה מדי לאפשרות הזו, והעימות בין הצדדים נותר בעינו גם בשעות הבוקר היום, יומיים לפני תום המועד בו על ראש הממשלה להגיש לנשיא המדינה את מבנה הקואליציה שהצליח לגבש.