בישיבת שעלבים הפיקו זו השנה השנייה את "מחיל אל חיל", לימוד יומי לבני ישיבות המשרתים בצה"ל.

בתקופה זו בה מתגייסים לצה"ל מאות בחורי הסדר וישיבות גבוהות, תלמידי ישיבת ההסדר שעלבים מקבלים את פני המתגייסים בלשכת הגיוס, ומחלקים להם את הספרון, שנכנס לכל כיס.
 
בוגרי מסלול ההסדר שהשתחררו מצה"ל, כרכו את התכנים החשובים לדעתם עבור החייל הלוחם והעורפי.
 
"השירות הצבאי איננו נטל, הוא חובה הלכתית, חובה מוסרית וזכות גדולה. לימוד התורה מוסיף רבות לאופי ואיכות השירות הצבאי, והשירות הצבאי תורם תרומה חשובה לאיכות לימוד התורה", אומרים בישיבה.
 
לקראת הגיוס לחטיבת גבעתי שהתקיים השבוע (שני), סיפר ראש הישיבה, הרב יחזקאל יעקבסון, על חוויותיו מהשירות הצבאי. "התגייסנו להסדר מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים, ומאחר וחיל השריון סבל אבידות קשות והיה צריך לבנותו מחדש ובמהירות, גויסנו כל ההסדרניקים לשריון בבת אחת וכאיש אחד".
 
"כך קרה שבטירונות ובבית הספר לשריון שבג'וליס היינו יחד כ-400 הסדרניקים, וגם לאחר מכן כאשר ירדנו לשרת בגדודים שבסיני היו שם פלוגות שלמות שכל חייליהן היו בני"שים. בהמשך הכשירו רבים מאיתנו למפקדי טנקים ובתוכם גם אני", נזכר הרב יעקבסון.
 
לקראת סוף השרות עמד להתקיים תרגיל אוגדתי במרחבי סיני, נכללו בו הפקות לקחים רבות מהמלחמה. "לכן הושקעו בתרגיל משאבים עצומים, לא חסכו בתחמושת ובשעות מנוע, והיו אמורים להשתתף בו לכל אורכו כל ראשי הצבא והביטחון. השיא של התרגיל אמור היה להיות בנסיעה לילית ארוכה, התקפה עם שחר וכיבוש יעדים עד שעות אחר הצהרים המאוחרות".
 
הרב יעקבסון סיפר כי במהלך התרגיל פנו אליו אנשי הצוות ושאלו "'מה עם תפילת שחרית?' אמרתי להם שאשאל את המ"פ, אך הוא הפנה אותי למג"ד. המג"ד אמר שאין זה בסמכותו כי הגדוד גם הוא אינו אלא חלק מתרגיל גדול והוא ישאל את המח"ט, אך גם המח"ט אמר שאין זה בסמכותו ויש לפנות לאוגדונר. כצפוי, האוגדונר אמר אף הוא שאין זה בסמכותו 'והיחיד שיכול לעצור תרגיל כזה זהו אך ורק הרמטכ"ל'!"
 
"הרמטכ"ל באותה תקופה היה מוטה גור ז"ל. כשהפנו את  הבעיה אליו הוא אמר רק 'יהיה בסדר', סתם ולא פירש. האמת היא שכבר לא ציפינו לכלום. והנה לאחר לילה ארוך ומתיש, ולאחר הסתערות עם שחר ולאחר שעה של כיבושי יעדים, נשמע לפתע קולו של מוטה גור ברשת הכללית: 'לכל הקודקודים בכל רשתות הקשר! כאן קודקוד גדול, קדקוד נשר! יש לעצור במקומכם ולאפשר לגפרורים ליצור קשר עם קודקוד עליון! אני חוזר: לאפשר לגפרורים ליצור קשר עם קודקוד עליון!'".
 
הרב יעקבסון סיפר כי תפילת השחרית של אותו בוקר לא תישכח ממנו, "ברגע אחד, על פני שטח ענק, עצרו מאות רבות של טנקים, נגמשים ושאר כלי לחימה לסוגיהם ובנקודות רבות נראו חיילים נאספים לתפילת שחרית עטופים בטליתות ובתפילין".
(צילום: יח"צ)