חמש מצלמות שבורות לדין?
חמש מצלמות שבורות לדין?רויטרס

עמותת "קונצנזוס"- לוחמים למען לוחמים, הגישה אמש פניה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה באמצעות עו"ד יעקב לאור בדרישה להעמיד לדין את יוצרי הסרט "חמש מצלמות שבורות"- גיא דוידי ועימאד בורנאט בגין הסתה ולשון הרע כנגד חיילי ומפקדי צה"ל.

הפנייה ליועץ המשפטי נעשתה לאחר שמספר חיילים אשר פניהם נחשפו במסגרת הסרט, פנו אל העמותה דרך עמוד הפייסבוק, והביעו את תסכולם מהדרך בה הוצגו, זאת במקביל לחשש אמיתי כי הסרט יעודד גילויי הסתה ואף הליכים משפטיים כנגדם.

פניית העמותה אל היועץ המשפטי מדגישה את העובדה כי מדובר בסרט אשר ערוך בצורה מגמתית ומאחוריו אג'נדה פוליטית ברורה: "מהות הסרט והמוטיב המרכזי מוצג, הלכה למעשה, על ידי שורה ארוכה של סצנות ערוכות "מבושלות" ומתוזמנות היטב, במסגרתן מוצגים הלוחמים כאשר הם משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות (דבר אשר לא מודגש על ידי היוצרים - מה שיוצר מצג שווא לפיו החייל אוחז בנשק חם) כנגד אוכלוסיית המפגינים אשר מן הצד השני מוצגים ככאלה שלא מעוררים כל פרובוקציה. (במהלך סצנות חופפות עם "התקפת לוחמים" נראים המפגינים "האדיבים ושוחרי השלום" כאשר הם שרים, מחבקים עצים, מגישים עלה של עץ זית לחיילי צה"ל ועוד)".

עוד נכתב כי: "בידינו האפשרות להוכיח כיצד הסרט נערך, מקטע אחר מקטע, צילום אחר צילום עד כי אין בינו לבין המציאות דבר. הסרט, בסופו של יום, הוא מופרך, שקרי ומגוחך אשר רחוק מן המציאות כמרחקו של מזרח ממערב".

מעמותת "קונצנזוס" נמסר בתגובה: "פנייתנו אל היועץ המשפטי לממשלה מדברת בשם עצמה, הגיע הזמן לפעול על מנת להפסיק את ההסתה הקשה כנגד מיטב בנינו ובנותינו אשר נשלחו אל החזית על ידינו- החברה הישראלית. אנו מקווים כי היועץ המשפטי לממשלה יבין את חומרת מעשיהם של היוצרים אשר ערכו את הסרט מתוך אג'נדה ברורה, ויחליט להעמידם לדין בגין ההסתה הקשה אשר מוצגת לכל אורך הסרט".

יצוין כי עמותת "קונצנזוס" לוחמים למען לוחמים מונה מאות חיילי וקציני מילואים אשר חרתו על דגלם "לשמור על שמו הטוב של צה"ל, חייליו ומפקדיו, בזירה הציבורית והתקשורתית".