המתחרים
המתחריםמשרד החינוך

במסגרת תחרות הרובוטיקה הארצית שהתקיימה בהיכל נוקיה בתל אביב זכה בית הספר "היובל" מיהוד  במקום הראשון, בתחום הרובוטיקה FLL (FIRST LEGO League). בית הספר גבר על 56 קבוצות אשר התמודדו בתחרות. בתוך כך, בית הספר ייצג את מדינת ישראל בתחרות הבינלאומית, אשר תתקיים באפריל 2013, בסנט לואיס שבארצות הברית.

חטיבות הביניים "קציר" שבחולון זכתה במקום השני, ו"מו"ר" ממודיעין מכבים רעות זכה במקום השלישי. שני בתי הספר ייצגו את מדינת ישראל בתחרות הבינלאומית אשר בחודש מאי 2013 בגרמניה  .

כמו כן זכו שלוש התיכונים – "איש שלום" - כפר יונה, "עירוני ב' " - מודיעין-מכבים-רעות ו"אביב"-  רעננה, בתחום הרובוטיקה FRC (FIRST Robotics Competition). בתי הספר ייצגו את מדינת ישראל בתחרות הבינלאומית שתתקיים בסנט לואיס שבארצות הברית.

במשרד החינוך מציינים כי בתחרות הרובוטיקה תשע"ג השתתפו בסך הכל בשלב הגמר הארצי כ- 4,000 תלמידי חטיבות ביניים ותיכוניים, אשר הציגו פיתוחם של 100 רובוטים.

הרובוטים של בתי הספר התיכוניים התחרו ביניהם במשחק ה"פריסבי" (זריקת דיסקים) ואילו הרובוטים של חטיבות הביניים המורכבים מ"לגו", יפגינו את יכולתם בסיוע  לגיל השלישי, אשר הוגדר כנושא התחרות. הרובוטים אמורים לסייע לגיל זה בין היתר, באמצעות כיבוי האש מהכיריים, העלאת הקשישים על רמפות, נטילת התרופות הנכונות, שילובם של גילאים אלה במשחק כדורת. הרובוטים יידרשו לבצע את משימותיהם באופן מדויק ובתוך זמן נקוב.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ציינה: "הערובה לקיומנו הפיסי והכלכלי תלויה בהון האנושי ועל כן היא שוקדת על טיפוח הזיקה של בני הנוער לעולם המדעים והטכנולוגיה, מכוונת אותם למצוינות אקדמית ואישית ומעודדת את היצירתיות והלהט שלהם שיובילו בבוא העת לתגליות, לפריצות דרך ולפיתוחים חדשניים".