נתניהו לפיד בנט
נתניהו לפיד בנטפלאש 90

בדף הפייסבוק שלו מתייחס יו"ר הבית היהודי, חבר הכנסת נפתלי בנט, למה שנראה כמשבר החמור במו"מ הקואליציוני ולדיווחים על אולטימטום של הליכוד כלפי יאיר לפיד ולפיו יפנו אנשיו של נתניהו לסיעות החרדיות.

בנט כתב כי "לפני מספר דקות פורסם כאילו הליכוד מציג אולטימאטום לידידי יאיר לפיד. חבריי בליכוד: תשכחו מזה. ככה זה לא ילך. יש פערים. צריך להידבר ולהתפשר. כולנו. עד שתקום ממשלה. יש מדינה שצריך לדאוג לה".

נזכיר כי גולת המחלוקת בין לפיד לאנשי הליכוד ביתנו הוא איוש משרד החינוך. הליכוד מתעקש להותיר את המשרד בידי שר החינוך הנוכחי, גדעון סער, אם כי נכון היה להעלות רעיון של רוטציה בתפקיד בין סער לרב פירון שיכהן כסגנו עד שיתחלפו. הרעיון נשלל הן על ידי סער עצמו והן על ידי אנשי 'יש עתיד' הדורשים כהונה רציפה ומלאה בתפקיד.

ב'יש עתיד' מנמקים את עמדת המפלגה ואומרים כי "ההתעקשות של יש עתיד על תיק החינוך נובעת מהעובדה שהדרך לשנות את פניה של המדינה עוברת בעיקר דרך התיק הזה. הצגתה של 'יש עתיד' כסחטנית היא עיוות האמת. יש עתיד הסכימה לרדת במספר התיקים המגיעים לה בכדי להקטין את מספר שרי הממשלה".

כאן המקום להזכיר את דיווחו הבוקר של שר התמ"ת, שלום שמחון, בגלי צה"ל ולפיו הוא כבר החל בהליך החפיפה בינו לבין חבר הכנסת בנט, השר המיועד בממשלה הבאה. את בנט הגדיר שמחון כאדם מוכשר מאוד וסיפר כי קיימת ביניהם חלופת מיילים ושיחות טלפון בהם נדונה ההעברה המסודרת של המשרד.

שמחון נשאל אם קיים כבר מפגש בנושא זה עם בנט, אך הבהיר כי לפי שעה מפגש של ממש לא היה.