אדם. ארכיון
אדם. ארכיוןפלאש 90

יו"ר וועד היישוב אדם, בבר וענונו, מזהיר כי החלטת אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון לעקור את גדרות היישובים אדם ועפרה עד יום שישי הקרוב, היא סכנה ביטחונית.

החלטתו של האלוף, הינה על רקע החלטת בג"ץ שהתקבלה לאחר שערבים מהכפרים ג'בע וסילוואד טענו באמצעות ארגון "יש דין" ועורכי הדין מיכאל ספרד ושלומי זכריה, כי סביב שני הישובים, אדם ועפרה, הוקמו גדרות ללא ההיתרים, שכולאות שטחים חקלאיים רבים ומונעות מהם גישה אליהם.

הצבא התחייב לפני כשנתיים בפני בג"ץ להרוס את הגדרות עד סוף 2012 ולהקים אחרות במקומן, אך תחקיר העיתון הארץ "גילה" כי הגדרות עדיין במקומן.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, החליט להרוס את הגדרות למרות שהגדרות החלופיות טרם הוקמו.

וענונו טוען כי הגדר במיקומה הנוכחי היא צורך חיוני, "באדם גרות כיום 1,400 משפחות, הגדר הצליחה למנוע עד כה כ-20 חדירות לתוך היישוב. מיקומה של הגדר נועד לתת מספיק זמן לכוחות הביטחון להגיע לאירוע וגם כדי שיהיה מספיק טווח ראייה".

"עקירת הגדר ובניית הגדר בתוך היישוב תיצור מציאות בלתי אפשרית שתושבי הבתים החדשים ימצאו את הפלשתינים מול המרפסת שלהם", ציין וענונו.

לדבריו, אילולא התערבותם של אנשי שלום עכשיו, יחסי הידידות בין תושבי אדם לג'בע היו נשמרים, "מעולם לא הפרענו להם לחרוש את האדמה, זאת למרות שאין שום הוכחה שזה שלהם. אנחנו חברים שלהם ועובדים איתם בשיתוף פעולה הדוק. אפילו הולכים לאירועים ולשמחות שלהם".

"אנשי שלום עכשיו מנסים להתסיס כאן את האווירה. לכן אני רוצה לומר היום, אדם תישאר פה לתמיד, יש כאן מקום לעוד כ- 30 אלף בתי אב, אנחנו עובדה מוגמרת לכן כל מה שעושים היום זה רק כדי להציק ותו לא".