סיום קורס חובלים

טקס סיום קורס חובלים מחזור 126 נערך היום בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה.

הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי - רב- אלוף בני גנץ, מפקד חיל הים - אלוף רם רוטברג, קציני סגל הפיקוד הבכיר של חיל הים, משפחות המסיימים, אורחים וחברים. במהלך הטקס נחשפה לבוגרים הטריים סיכת קצין הים והוענקה להם דרגת הסגן.

בימים אלו עתידים הבוגרים להשתבץ במערך הלוחם של חיל הים ולאייש את כלי השייט השונים: ספינות הטילים, הצוללות וכלי הביטחון השוטף.

במהלך הטקס אמר הרמטכ"ל כי "בפתח דבריי אני מבקש לשלוח, יחד איתכם, חיבוק חם ומחזק לחיל האוויר למשפחות רון ופלקסר, ששכלו את יקיריהן בתאונת המסוק שאירעה אתמול. סגן- אלוף במילואים נעם רון ורב- סרן במילואים ארז פלקסר היו דוגמה ומופת לפיקוד ומקצועיות".

אנו מצפים מכם לשמור תמיד על דריכות ועל ערנות. בימים אלו, הנתון היציב ביותר באזורנו הוא חוסר היציבות. אנו מאזינים לקולות הבאים מעבר לגבולותינו, משקיפים על גלי המלחמה, המאיימים להגיע גם אל חופי ישראל וזוכרים שבמצב הזה, חשוב מתמיד לשמור על צה"ל כצבא חזק, איכותי ומנצח, בעל חיל- ים מרתיע ומכריע".

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, אמר כי "המציאות ממציאה בכל יום כללים וחוקי משחק חדשים. אין פתרונות קלים, אין קיצורי דרך. מאחורי כל החלטה, עומד שיקול דעת, המבוסס על מקצועיות וערכים, על מנהיגות פיקודית והבנת התמונה הכוללת. מחר, הנכם מתחילים משמרת בהגנת הבית, בביטחון השוטף, בהגנת הגבולות הימיים, בזירות הקרובות והרחוקות. אני בטוח שתדעו לבצע משימתכם בהשקט, בבטחה ובצניעות".

מפקד בית-הספר לחובלים בבסיס ההדרכה של חיל הים, סגן- אלוף יובל אילון, ברך את המסיימים ואמר: "אני רוצה לאחל בהצלחה למסיימי קורס חובלים, אשר ניצבים היום בפני קבלת דרגות הקצונה- דרגות הסגן וסיכת הקצין הימי. הם עמדו בהצלחה בעשרים ותשעה חודשים מתישים, ארוכים ומשמעותיים. אלה שעומדים כאן הם מתי מעט אשר עמדו בכל המסלול הארוך והמיוחד הזה וראויים לפקד על לוחמים בצי הישראלי".